ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اپیک گیمز: اگر اپل در اپ استور به ما تخفیف می‌داد، آن را می‌پذیرفتیم

نبرد حقوقی اپیک گیمز با اپل همچنان ادامه دارد. مدیرعامل اپیک گیمز، «تیم سویینی» در روز دوم دادگاه تایید کرد که کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور رایج‌ترین کارمزد میان فروشگاه‌های نرم‌افزاری است. او همچنین افزود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

نبرد حقوقی اپیک گیمز با اپل همچنان ادامه دارد. مدیرعامل اپیک گیمز، «تیم سویینی» در روز دوم دادگاه تایید کرد که کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور رایج‌ترین کارمزد میان فروشگاه‌های نرم‌افزاری است. او همچنین افزود که اگر اپل تخفیف ویژه‌ای برای اپیک گیمز قائل می‌شد، آن را می‌پذیرفت.

سویینی در روز دوم دادگاه اعلام کرد که چرا آیفون را به سایر گوشی‌ها ترجیح می‌دهد و چقدر برای سیاست‌های حریم خصوصی اپل ارزش قائل است. مایکروسافت، سونی و نینتندو همگی از فروش بازی در فروشگاه‌های خود سهم ۳۰ درصدی دریافت می‌کنند ولی سویینی از آن‌ها شکایت نکرده چون به ایده کارمزد سخت‌افزار معتقد است. البته او می‌گوید شیوه توسعه آیفون و iOS هم تقریبا به همین شکل انجام می‌شود. به‌علاوه، بازی فورت‌نایت روی کنسول‌ها بیشتر از آیفون درآمد دارد.

سویینی تایید کرد که اپیک گیمز قبلا شرکت‌ها را به اجرای سیاست‌های خود وادار کرده است. آن‌ها سونی را وادار کردند تا قابلیت کراس-پلتفرم را روی پلی استیشن ممکن کند، ولی سونی در نهایت دست بالا را پیدا کرد و هزینه بیشتری برای این شرکت به وجود آورد.

از آن سو، اپل هم اعلام کرد که اپیک گیمز از API متال این شرکت نفع برده و مدیرعامل آن قبلا این ابزار را تحسین کرده است. با این حال، سویینی از سال ۲۰۱۵ سعی داشت اپ استور اپل را به یک پلتفرم آزاد تبدیل کند. نکته جالب این‌که تیم کوک در زمان دریافت اولین ایمیل سویینی نمی‌دانست چه کسی به او پیام داده است.

در بخش دیگری از دادگاه، سویینی گفت اگر اپل پیشنهاد پرداخت کمیسیون پایین‌تری را به اپیک گیمز می‌داد، او این پیشنهاد را قبول می‌کرد. این پاسخ با توجه به ادعای اپیک گیمز بر این مبنا که آن‌ها اپل را به چالش کشیده‌اند تا همه توسعه‌دهندگان منافع بیشتری داشته باشند، کمی در تناقض است.

سویینی در پاسخ به این سوال که اگر اپیک گیمز این پرونده را ببازد چه کار خواهد کرد، گفت اپل می‌تواند فورت‌نایت و سایر بازی‌های اپیک را به هر دلیلی از برنامه توسعه‌دهندگان خود حذف کند. او افزود: «ما مجبور می‌شویم بدون پشتیبانی از پلتفرم iOS به کار خود ادامه دهیم.»

دعوای حقوقی اپل و اپیک به مدت سه هفته ادامه می‌یابد و مدیران بلندمرتبه‌ اپل از جمله تیم کوک در هفته سوم در دادگاه حاضر می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    "مایکروسافت، سونی و نینتندو همگی از فروش بازی در فروشگاه‌های خود سهم ۳۰ درصدی دریافت می‌کنند ولی سویینی از آن‌ها شکایت نکرده چون به ایده کارمزد سخت‌افزار معتقد است" یعنی چی؟! یعنی آیفون و آیپد سخت افزار نیستند؟ یا حتما باید اسم کنسول بازی روشون باشه تا کارمزد بشه گرفت و بقیه باید مجانی خدمات بدن؟

  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    امیدوارم اپیک ببره، اگه ببره ضربه بزرگی به اپل گوگل و ولو میاد که کمتر پرخوری کنن.

مطالب پیشنهادی