ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان وضعیت قرمز کرونایی در اکثر نقاط کشور؛ عبور از قله موج چهارم

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرهای کشور را در اپلیکیشن ماسک اعلام کرد که بر اساس آن تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز به 46 شهر کاهش یافته است. با کاهشی شدن ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۲

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرهای کشور را در اپلیکیشن ماسک اعلام کرد که بر اساس آن تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز به 46 شهر کاهش یافته است.

با کاهشی شدن روند ابتلا در اکثر نقاط کشور و عبور از قله موج چهارم شیوع کرونا، از امروز تمامی مراکز استان‌ها به جز چهار شهر بندر عباس، ایلام، اهواز و خرم‌آباد از وضعیت قرمز خارج شدند. روند بستری در این چهار مرکز استان هنوز از وضعیت افزایشی خارج نشده و لذا همچنان قرمز هستند.

وضعیت قرمز کرونایی

بر اساس این گزارش، 46 شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند که تعداد آن‌ها نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است. علاوه‌بر آن 263 شهرستان نارنجی و 139 شهرستان زرد هستند که تعداد شهرهای نارنجی و زرد نسبت به گزارش قبلی افزایش یافته است. هیچ شهری نیز در وضعیت آبی قرار ندارد.

بنا به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اگرچه در مجموع روند بیماری و ورودی به بیمارستان‌ها نزولی شده است، اما میزان بیماران بستری بیمارستان‌ها زیاد است.

وی با بیان این که شهر‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند، ابراز امیدواری کرد به زودی این استان‌ها هم از این وضعیت خارج شوند.

ممنوعیت سفر در عید فطر

به دلیل وجود ویروس‌های جهش‌یافته جدید و مشاهده چند مورد مبتلا به این ویروس‌ها در ایران، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از افزایش مجدد روند بیماری ضروری است.

طبق پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز برای عبور کامل از پیک چهارم تمدید شده است. همچنین به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان، به منظور مدیریت، مقابله دقیق‌تر و کنترل پیک چهارم، کلیه سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    نزدیک انتخاباته ویروس نباشه بهتره

  • Mojtaba_Mousavi
    Mojtaba_Mousavi | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    انتخابات نزدیکه دیگه، کم کم این املتی که میبینین به اذن خداوند تبدیل به کوکو سبزی میشه!!

    • negin sherkati
      negin sherkati | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • hamed
    hamed | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    صدقه سری انتخاباته که نزدیکه😒 پیش بینیشو از چندین ماه قبل کردم انقدر که دیگه دروغاشون رو شده

مطالب پیشنهادی