ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وب‌سایت DxOMark بررسی عملکرد باتری گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد

کمپانی فرانسوی DxOMark در وب‌سایت خود بخش جدیدی را راه‌اندازی کرده تا این‌بار باتری موبایل‌ها را بر اساس میزان شارژ، کارایی و عملکرد آن‌ها رتبه‌بندی کند. برای این امتیازدهی، این شرکت آزمایشگاه‌های جدیدی را ایجاد ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

کمپانی فرانسوی DxOMark در وب‌سایت خود بخش جدیدی را راه‌اندازی کرده تا این‌بار باتری موبایل‌ها را بر اساس میزان شارژ، کارایی و عملکرد آن‌ها رتبه‌بندی کند. برای این امتیازدهی، این شرکت آزمایشگاه‌های جدیدی را ایجاد کرده تا بتواند روزانه عملکرد محصولات را بسنجد. در این آزمایشگاه‌ها، اتاق فارادی و شبیه‌ساز شبکه می‌توانند رفتار روزانه موبایل‌ها را شبیه‌سازی کنند و بر اساس آن‌، DxOMark به باتری هر گوشی امتیاز می‌دهد.

وب‌سایت DxOMark می‌گوید این امتیازها با در نظر گرفتن ۱۰۰ پارامتر و بیش از ۱۵۰ ساعت عملکرد هر موبایل داده می‌شود. موارد زیر مهم‌ترین پارامترهایی هستند که در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • اتونومی: دامنه باتری – زمانی که باتری با هر بار شارژ موبایل را روشن نگه می‌دارد.
  • شارژ شدن: سرعت شارژ باتری – سرعت شارژ باتری از صفر تا ۸۰ درصد – مدت زمانی که طول می‌کشد تا موبایل بعد از پر شدن باتری عملیات شارژ را متوقف کند.
  • کارایی: در نظر گرفتن شارژ شدن و کارایی باتری هنگام استفاده از موبایل

این کمپانی همچنین تفاوت مقدار واقعی باتری موبایل و آنچه که در رابط کاربری نشان داده می‌شود را در نظر می‌گیرد و امتیاز نهایی به صورت زیر خواهد بود:

با راه‌اندازی این بخش جدید در وبسایت، DxOMark تاکنون امتیاز ۱۷ دستگاه را منتشر کرده است. باتری سامسونگ گلکسی M51 با ظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت رتبه اول جدول و ویکو پاور U30 با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت رتبه دوم را در اختیار دارند.

اما این موضوع فقط درباره ظرفیت بسیار بالای باتری‌ها نیست. باتری اوپو فایند X3 Neo رتبه سوم را برای سرعت بسیار بالای شارژ و آیفون ۱۲ پرو مکس برای کارایی فوق‌العاده‌اش رتبه چهارم را در بین این ۱۷ دستگاه دارند.

DxOMark قبلا برای بررسی دوربین‌ها شناخته می‌شد، اما در سال‌های اخیر بررسی صفحه نمایش و کیفیت صدای اسپیکر موبایل‌ها را نیز به بخش‌های خود اضافه کرده و حالا با اضافه شدن امتیاز باتری، هر کاربر می‌تواند قبل از خرید دستگاه خود به جمع‌بندی واضحی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی