ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل لوتوس از تمایل این شرکت برای فروش پلتفرم مدل اسپرت الیز خبر داد

لوتوس برای مدل معروف و نسبتا قدیمی خود، تصمیمی سرنوشت ساز گرفته است. مدل اسپرت الیزه را می‌گوییم! نسخه فاینال ادیشن از الیزه اسپرت، در فوریه سال جاری به موازات نسخه فاینال ادیشن اگزیج، معرفی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

لوتوس برای مدل معروف و نسبتا قدیمی خود، تصمیمی سرنوشت ساز گرفته است. مدل اسپرت الیزه را می‌گوییم! نسخه فاینال ادیشن از الیزه اسپرت، در فوریه سال جاری به موازات نسخه فاینال ادیشن اگزیج، معرفی شد. تمام مراحل توسعه و مهندسی این خودروها با حمایت کمپانی چینی جیلی به انجام رسیده‌اند. با این حال، الیزه و اگزیج امسال سرانجام از خط تولید کنار گذاشته می‌شوند تا راه را برای ورود آخرین محصول بنزینی لوتوس یعنی امیرا (Emira) هموار کنند. اما اگر تصور می‌کنید که با خروج الیزه از خط تولید، مرگ این خودرو فرا خواهد رسید، قطعا در اشتباه‌اید چرا که در واقع، لوتوس اعلام کرده که می‌خواهد پلتفرم این اتومبیل اسپرت دو نفره را به دیگر شرکت‌های خودروسازی بفروشد.

لوتوس الیز

این خبر از صحبت‌های مدیر عامل لوتوس، مت ویندل، با وب سایت اروپایی Automotive News به بیرون درز کرده است. او در مصاحبه با این رسانه می‌گوید: «اگر پروژه مناسب همراه با شریک مناسب را بیابیم، قطعا به تفاهم برای واگذاری پلت فرم می‌رسیم. چرا که این هنوز یک اتومبیل اسپرت فوق العاده است.»

لوتوس الیز

اما این اولین باری نیست که این خودروساز انگلیسی اقدام به فروش پلت فرم محصولاتش می‌کند. در سال 1973 هم لوتوس یکی از اولین پلت فرم‌های اسپرتش را به فروش گذاشت. پلت فرم Seven به شرکت کاترهام واگذار شد و این شرکت هم با طراحی کاترهام 7 بر روی این شاسی، کمال استفاده را از پلت فرم لوتوس برد.

فعلا ویندل هیچ نامی از شرکت یا شرکت‌هایی که مشتاق خرید پلت فرم الیزه هستند، به زبان نیاورده است. شرکت کاترهام نیز اکنون تحت مالکیت یک هولدینگ ژاپنی واردات و صادرات به نام VT قرار دارد. یکی دیگر از نامزدهای دریافت پلت فرم از لوتوس، کمپانی رادفورد است که خبر از طراحی یک محصول اسپرت بر اساس خودروهای لوتوس داده است.

هر کدام از این شرکت‌ها که کاندید نهایی خرید پلت فرم از لوتوس شوند، ادامه دهنده راه 25 ساله الیزه خواهند بود. خودرو اسپرتی که شایسته زنده ماندن و بقا است و همچنان باید بماند و به سمت جلو حرکت کند. این یک اسباب بازی هیجان انگیز در دنیای خودروهاست و همگان از بودن آن در بازار، حتی تحت نام و عنوانی دیگر، خوشحال خواهند شد..

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سایپا بخره موتور m15 توربوشارژ روش ببنده😇

  • iApple
    iApple | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    پــروتــون تـــاریــــخ ایـــن شـــرکـــت را کــــــه کــــوه بود یــکـ‌جـــا کــــــاه کـــرد.
    از کاه ، کوه می‌سازند اما بالعکسش هم رخ میدهد❗

  • mo13deh
    mo13deh | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ایران خررو نخریده وانتشو بزنه؟ با موتور پیکان عالی جواب میده.... آلایندگی اتاقش کمه

مطالب پیشنهادی