ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ضبط پاورپوینت
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه ارائه‌های پاورپوینت را ضبط و از آن‌ها خروجی ویدیویی بگیریم؟

با همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، ارائه‌های مجازی از طریق پاورپوینت و سایر ابزارها به محبوب‌ترین روش برای تدریس و معرفی محصول یا خدمات تبدیل شده است. اما تکرار توضیحات برای هر اسلاید یا کل ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

با همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، ارائه‌های مجازی از طریق پاورپوینت و سایر ابزارها به محبوب‌ترین روش برای تدریس و معرفی محصول یا خدمات تبدیل شده است. اما تکرار توضیحات برای هر اسلاید یا کل ارائه در مدت کوتاهی می‌تواند به مسئله‌ای فرسایشی و خسته‌کننده تبدیل شود. در چنین زمانی ضبط ارائه و تبدیل آن به ویدیو راه‌حل مناسبی است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شود. اما چگونه می‌توان به راحتی اقدام به ضبط پاورپوینت و ذخیره فایل ویدیویی با فرمت دلخواه از آن کرد؟ در ادامه‌ی مطلب به معرفی ابزارهایی برای انجام این کار خواهیم پرداخت.

ضبط پاورپوینت و ساخت خروجی ویدیویی

بدون شک پاورپوینت، محبوب‌ترین ابزار ساخت اسلایدشو به شمار می‌رود. اگر از نسخه‌ی ۲۰۱۰ به بعد این برنامه استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق قابلیت‌های داخلی آن اقدام به ضبط ارائه کنید. برای شروع، در پنل بالایی به تب Slide Show بروید و سپس گزینه‌ی Record Slide Show را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه‌های Record from Current Slide یا Record from Beginning ضبط از اسلاید فعلی یا اولین اسلاید را تنظیم کنید.

ضبط پاورپوینت

پس از فعال کردن گزینه‌ی مورد نظر، به حالت مخصوص برای ضبط ارائه منتقل می‌شوید. در اینجا می‌توانید به کمک Record و Stop میان ضبط پاورپوینت توقف ایجاد کنید و به کمک Replay، قسمت ضبط شده را مرور کنید. اگر قصد پاک کردن توضیحات ضبط شده روی اسلاید فعلی یا تمامی اسلایدها را داشته باشید باید از گزینه Clear استفاده کنید. در نهایت در قسمت Settings امکان انتخاب میکروفون و وبکم مورد نظر برای دریافت صدا و تصویر وجود دارد.

ضبط پاورپوینت

اگر می‌خواهید روی فایل خود علاوه بر صدا، تصویر نیز قرار دهید، پس از فعال شدن وبکم، تصویر کاربر در گوشه‌ی پایینی سمت راست ظاهر می‌شود. اگر قصد دارید فایل ارائه با فرمت قابل پشتیبانی پاورپوینت ایجاد کنید ابتدا به قسمت Save as رفته و سپس از میان فرمت‌های موجود، PPSX. را انتخاب کنید؛ در این حالت فایل امکان ویرایش در آینده را نیز خواهد داشت.

اما اگر تمایل دارید خروجی ویدیویی از ارائه‌ی خود داشته باشد ابتدا به قسمت Export رفته و سپس Create Video را انتخاب کنید. هرچقدر کیفیت بالاتری برای فایل خروجی در نظر بگیرید، حجم و زمان مورد نیاز برای ساخت آن بیشتر خواهد بود. این مقدار به صورت پیش‌فرض روی 1080p قرار گرفته است؛ اما توصیه می‌شود آن را به 480p یا کمتر تغییر دهید.

ضبط پاورپوینت

ساخت و ضبط ارائه در Canva

Canva یکی از ابزارهای محبوب و کاربردی برای ساخت محتوای بصری است که امکان ایجاد ارائه نیز به کمک آن وجود دارد. مزیت بزرگ آن، رایگان بودنش است اما برای استفاده از قابلیت‌ها باید همیشه به اینترنت متصل باشید. برای شروع ابتدا باید در سایت آن ثبت‌نام کنید و سپس وارد حساب کاربری خود شوید. برای ایجاد ارائه می‌توانید در نوار جستجو عبارت Presentation را وارد کنید تا قالب‌های آماده‌، نمایش داده شود.

ضبط پاورپوینت

پس از انتخاب قالب دلخواه، به قسمت ویرایشگر منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید اقدام به ایجاد ارائه کنید. پس از اتمام ساخت ارائه، در منوی بالایی راست گزینه‌ی Present and record را انتخاب کنید و از پنل باز شده، Go to recording studio را انتخاب کنید.

ضبط پاورپوینت

اگر برای اولین‌بار از Canva استفاده می‌کنید، باید مجوز دسترسی به وبکم و میکروفن را بدهید. شما می‌توانید پنجره‌ای کوچک از پیش‌نمایش تصویر خود و نواری برای نمایش سطح بلندی صدا را مشاهده کنید. برای شروع ضبط گزینه‌ی Start Recording را انتخاب کنید.

ضبط پاورپوینت

بعد از شروع، به حالت مخصوص ضبط منتقل می‌شوید و به کمک کلیدهای Pause و End Recording می‌توانید توقف یا پایان ضبط را کنترل کنید. اسلاید‌ها به ترتیب در پایین صفحه‌ قرار می‌گیرند و اسلاید فعلی در مرکز خواهد بود. پس از اتمام ضبط گزینه‌ی End Recording را انتخاب کنید.

ضبط پاورپوینت

 Canva به صورت خودکار ویدیو را پردازش و آپلود می‌کند. پس از آماده شدن ویدیو، پنجره‌ای جدید نمایش داده می‌شود. با کپی کردن لینک متصل به ارائه می‌توانید آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از طریق گزینه‌ی Download هم امکان ذخیره‌ی نسخه‌ی آفلاین وجود دارد. اگر قصد ضبط مجدد و پاک کردن تنظیمات فعلی را دارید از گزینه‌ی Discard استفاده کنید.

ضبط پاورپوینت

ضبط ارائه در گوگل اسلایدز

Google Slides یکی دیگر از ابزارهای محبوب و رایگان برای ساخت ارائه است که متأسفانه هنوز از قابلیت ضبط داخلی برخوردار نیست؛ پس برای ضبط ارائه‌های آن نیاز به یک ابزار جانبی خواهد بود. Loom یکی از برنامه‌های موجود برای ضبط کامل صفحه‌نمایش است که سرویس رایگان نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید سایر برنامه‌های ضبط نمایشگر را از سایت‌های داخلی دریافت کنید.

ضبط پاورپوینت

برای اولین‌بار نیاز به ساخت حساب کاربری در سایت Loom خواهید داشت. سپس می‌توانید نسخه‌ی دسکتاپ برنامه را دریافت کنید و وارد اکانت خود شوید.

ضبط پاورپوینت

پس از ورود به اکانت، می‌توانید از گزینه‌ی Screen and Camera برای ضبط همزمان وبکم و ارائه یا گزینه‌ی Screen Only برای ضبط ارائه به تنهایی استفاده کنید. اگر تمایل داشته باشید امکان ضبط کل صفحه یا انتخاب بخشی از آن به صورت ثابت نیز وجود دارد. کار با برنامه مانند موارد مشابه است و کلید‌های کنترل برای توقف یا ادامه ضبط در دسترس است. به کمک ابزار Draw نیز می‌توانید روی نمایشگر حاشیه‌نویسی کنید. در پایان ویدیو آپلود می‌شود و می‌توانید لینک آن را با سایر کاربران به اشتراک‌ بگذارید.

ضبط پاورپوینت

بسیاری دیگر از ابزارها نیز برای ضبط صفحه‌نمایش یا ساخت ارائه وجود دارند که در این مطلب به آن‌ها اشاره نشده است. افراد می‌توانند با توجه به نیازها و سلیقه‌ی خود، سرویس مناسب را انتخاب کنند. ممکن است چنین فرایندی کمی خسته‌کننده به نظر برسد اما بدون شک ضبط پاورپوینت و تبدیل ارائه به ویدیو می‌تواند در طولانی مدت راحتی بیشتری برای کاربران فراهم کنید. 

شما چه ابزار دیگری برای ایجاد و ضبط ارائه می‌شناسید و از آن‌ها استفاده کرده‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی