ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورای مرکزی نصر کشور: برخلاف ادعای نصر تهران، هیچ تخلفی رخ نداده است

شورای مرکزی دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به بیانیه‌ روز گذشته سازمان نصر تهران مبنی بر انصراف این سازمان از حضور در شورای مرکزی، بیانیه‌ای منتشر ساخته و در آن تاکید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

شورای مرکزی دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به بیانیه‌ روز گذشته سازمان نصر تهران مبنی بر انصراف این سازمان از حضور در شورای مرکزی، بیانیه‌ای منتشر ساخته و در آن تاکید کرده که ادعاهای مطرح شده سازمان نصر تهران صحیح نیستند. این شورا با انتقاد از عملکرد نصر تهران اعلام داشته که انرژی زیادی را در ماه‌های اخیر صرف حل مشکلات نصر تهران کرده است.

شورای مرکزی دور ششم نصر کشوری در ابتدای بیانیه خود با شرح اینکه همواره تاکید شده مشکلات صنفی باید درون صنف حل شود و رسانه‌ای شدن آن را نادرست می‌داند گفته که «نصر تهران چه در موارد اخیر و چه در مشکلاتی که در حاشیه برگزاری هیات عمومی و برگزاری انتخابات هیات مدیره نصر تهران» همواره اخبار را به سمت رسانه‌ها برده و «به اعتبار سازمان خدشه وارد کرده است.»

این بیانیه به امضای «نظام‌الدین خوارزمی»، رئیس شورای مرکزی نصر کشور رسیده است. نظام‌الدین خوارزمی از استان  فارس که در انتخابات شورای مرکزی سازمان، حایز بیشترین میزان آرا شده بود، به عنوان رییس موقت شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور انتخاب شده و دبیرخانه را از محمدباقر اثنی‌عشری، رییس دور پنجم شورای مرکزی تحویل گرفته است.

او در واکنش به ادعای نمایندگان نصر تهران مبنی بر تفاهم صورت گرفته برای عدم انتخاب نماینده تهران در لیست منتخبان پیشنهادی به رئیس جمهوری گفته که چنین تفاهمی صورت نگرفته است. در ادامه نیز ذکر شده از آنجایی که منتخبان شوراها طی یک رای گیری مخفی انتخاب می‌شوند پس ادعای تفاهم (که سازمان نصر تهران در بیانیه خود به آن اشاره کرده بود) در این خصوص بی‌معنی است.

در بیانیه نصر تهران که دیروز منتشر شد، به اجرای ماده ۶۶ آیین‌نامه و تخطی از آن اشاره شده است. و سازمان نصر کشوری عدم اجرای این آیین نامه (که به واسطه آن در اولین نشست شورای مرکزی ۳ نفر از اعضای شورای شهر به عنوان ریاست نصر کشوری انتخاب می‌شوند) را مرتبط به کرونا دانسته است و تاکید کرده تخطی قانونی صورت نگرفته است: «عدم اجرای این بند در جلسات اول و دوم شورای مرکزی به دلیل رعایت قوانین بالادستی و متاثر از شرایط حاکم بر کشور (کرونا) بوده و برای تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع در شرایط فورس ماژور، رای اعضای شورای مرکزی ملاک عمل قرار گرفت.»

نصر کشوری در بیانیه خود به ابتدایی‌ترین اصول این سازمان صنفی و قوانین دوره اول آن اشاره کرده و تاکید داشته که می‌تواند این موارد را منتشر کند تا دوستان ناآشنا با قوانین صنفی، با این موارد آشنا و شفاف شوند.

در پایان این بیانیه هم اعلام شده که شورای مرکزی جدید معتقد است ارتقاء صنعت فناوری اطلاعات کشور مهمترین رسالت این سازمان مردم نهاد است که با وحدت، انسجام نصرهای استانی و همراهی کلیه اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سراسر کشور میسر خواهد شد.

متن کامل این بیانیه را در قالب فایل PDF می‌توانید در این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی