ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکت
تکنولوژی

کاهش کمیسیون دریافتی از توسعه‌دهندگان به ۱۵ درصد در مایکت اجرایی شد

مایکت به عنوان دومین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی بازار ایران، حق کمیسیون خود از توسعه‌دهندگان را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد. این تصمیم مایکت که اوایل امسال در دستور کار این اندروید مارکت ایرانی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۳

مایکت به عنوان دومین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی بازار ایران، حق کمیسیون خود از توسعه‌دهندگان را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد.

این تصمیم مایکت که اوایل امسال در دستور کار این اندروید مارکت ایرانی قرار گرفت از امروز رسما عملی می‌شود. به گفته مایکت ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان همکار با این پلتفرم از این مزیت برخوردار خواهند شد.

روابط عمومی مایکت به دیجیاتو می‌گوید از امروز 25 اردیبهشت ماه، سهم 15 درصد برای توسعه‌دهندگانی که درآمدشان تا 1 میلیارد تومان است را اجرا می‌کند. این کاهش حق کمیسیون در راستای حرکتی جهانی صورت گرفته که از سمت گوگل پلی آغاز شده بود و پس از شروع این اقدام در ایران توسط کافه‌ بازار، حالا نوبت مایکت شده که به این حرکت حامی توسعه‌دهندگان بپیوندد.

با این رویکرد حمایتی، توسعه‌دهندگان می‌توانند با انگیزه بیشتری به تولید محصول اقدام کرده و نسبت به گذشته از فروش اپلیکیشن‌ها سهم بیشتری برای خود بردارند. مدیر روابط عمومی مایکت قبلا در گفتگو با دیجیاتو، علت انجام این کار را هم جلب رضایت توسعه‌دهنده و هم کاربران عنوان کرده بود:

«مسئله کاهش سهم درآمد روی 98 درصد توسعه‌دهندگان ما تأثیر می‌گذارد و برای همه آنها اقدام مفیدی است. کاربر نیز از این مورد در بلند مدت سود خواهد کرد چرا که فضای بازی‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های ایرانی جان تازه‌ای می‌گیرد و کاربر از محتواهای متنوع‌تر و باکیفیت‌تری برخوردار خواهد بود. ما این را مسئولیت خودمان می‌دانیم که از سهم خود کم کنیم تا به رشد این صنعت کمک کرده باشیم.»

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، مایکت در حال حاضر پذیرای بیش از 22 هزار توسعه‌دهنده و 26 میلیون کاربر است و از لحاظ عددی دومین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی بزرگ کشور محسوب می‌شود.

با این وجود، مدیر عامل این مجموعه اعلام کرده که آن‌ها قصد دارند در سال 1400 با تغییرات جدید و رویکردهایی متفاوت، به بزرگترین فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های اندرویدی کشور تبدیل شوند. باید منتظر و ماند و دید اوضاع چطور پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی