ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای کارشناس حوزه VR: اپل با فناوری‌های سه‌بعدی به دنبال تغییر پارادایم است

اپل در حال آماده شدن برای تغییر پارادایم به سمت فناوری‌هایی است که ارتباط سه‌بعدی را در مرکز توجه خود قرار می‌دهند. یکی از فعالان حوزه واقعیت افزوده و مجازی که می‌گوید نرم‌افزار هدست اپل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

اپل در حال آماده شدن برای تغییر پارادایم به سمت فناوری‌هایی است که ارتباط سه‌بعدی را در مرکز توجه خود قرار می‌دهند. یکی از فعالان حوزه واقعیت افزوده و مجازی که می‌گوید نرم‌افزار هدست اپل را دیده، پیش‌بینی می‌کند که کوپرتینویی‌ها در استراتژی جدید خود علاوه بر عینک، به سراغ ساخت یک نقشه سه‌بعدی از تمام کره زمین و توسعه هرچه بیشتر قابلیت‌هایی مثل صدای سه‌بعدی بروند.

«رابرت اسکابل» در وبلاگ شخصی خود پیش‌بینی‌هایی را درباره آینده اپل مطرح کرده است. او می‌گوید این شرکت با رویداد WWDC 2021 معرفی فناوری‌هایی را شروع می‌کند که می‌خواهد از آن‌ها در محصولاتش استفاده کند. این اخبار که در طول سال پیش رو ادامه خواهد یافت، شمار بالایی از دستگاه‌ها، خدمات و تجارب جدیدی را در بر می‌گیرند که در یک دهه آینده نقش کلیدی خواهند داشت.

فهرست اهداف جدید اپل طولانی است، اما شاید جاه‌طلبانه‌ترین آن‌ها تهیه نقشه لحظه‌ای سه‌بعدی از کل دنیا باشد که اساس آینده اپل را شکل می‌دهد. به ادعای توسعه‌دهندگانی که ظاهرا برای اپل کار می‌کنند، چیزهایی مثل موتور عصبی تراشه M1 و باند فوق وسیع که در محصولات فعلی این شرکت وجود دارند، تاکنون آن‌طور که باید مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

اسکابل می‌گوید خودروی نقشه‌برداری اپل زمین را به مکعب‌های کوچکی تقسیم و از بخش‌های مختلف آن نقشه‌برداری خواهد کرد. هر مکعب شناسه‌ای یکتا خواهد داشت. افزون بر این، اپل از طریق محصولات خود (مثلا اسکنر لایدار روی آیفون و آیپد) از داخل ساختمان‌ها به انجام اسکن مشغول می‌شود. در آینده از این نقشه و قابلیت‌های آن در محصولات اپل استفاده خواهد شد.

اپل همچنین سیری را به نحوی تغییر می‌دهد که بتواند از طریق هدست یا سایر دستگاه‌ها پاسخگوی کاربر باشد. این دستیار هوشمند با استفاده از بینایی کامپیوتری یا نقشه، می‌تواند با توجه جهت نگاه کاربر مقصود او را متوجه شود. پس اگر کاربر از سیری بپرسد که «قیمت ۲۰ عدد از این محصول در آمازون چقدر است» او باید بتواند پاسخگو باشد.

اسکابل می‌گوید هدست اپل قاتل تلویزیون‌ها خواهد بود. این دستگاه چشم و گوش کاربر را می‌پوشاند ولی تصویر و صدای محیط را در اختیار فرد قرار می‌دهد. نمایشگرهای هدست ظاهرا از دو پنل 8K سونی ساخته می‌شوند که بزرگ‌تر همه تلویزیون‌های موجود در بازار خواهند بود.

اسکابل در خصوص صدا مدعی است کاربر به راحتی می‌تواند در مرکز اتاق قرار بگیرد و اصوات را از جهات مختلف بشنود. هدست واقعیت مجازی اپل احتمالا تا پیش از پایان ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و حتی ممکن است در WWDC 2021 نگاه کوتاهی به آن داشته باشیم. اسکابل می‌گوید اپل همچنین در حال کار روی یک دستگاه گیمینگ قابل حمل و یک سیستم حذف نویز متفاوت است که همگی پارادایم جدید این شرکت را شکل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی