ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت شاد
تکنولوژی

اینترنت شاد در تعطیلات تابستان هم برای دانش‌آموزان رایگان است

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که در تعطیلات تابستان، اینترنت شاد برای دانش‌آموزان رایگان خواهد بود. این وزارتخانه تأکید کرده رایگان بودن شاد منحصر به تابستان نبوده و تا انتهای سال ۱۴۰۰ کلیه فعالیت‌های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که در تعطیلات تابستان، اینترنت شاد برای دانش‌آموزان رایگان خواهد بود. این وزارتخانه تأکید کرده رایگان بودن شاد منحصر به تابستان نبوده و تا انتهای سال ۱۴۰۰ کلیه فعالیت‌های دانش‌آموزی در این سامانه به صورت رایگان بوده و هزینه اینترنتی برای دانش آموزان بخاطر استفاده از این اپلیکیشن محاسبه نخواهد شد.

«محمود حبیبی» مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اضافه شدن قابلیت‌های جدید به شبکه شاد برای سال تحصیلی آینده گفت: «شبکه شاد یک موجود زنده است و برنامه ما همین بوده که شاد موجود ایستا و ثابتی نباشد. در مدیریت شاد نیز همواره نظر ما و برنامه‌ریزی هایمان بر همین امر استوار بوده که به مرور قابلیت‌های جدیدی به آن بیفزاییم.»

حبیبی در ادامه افزود: «این هدف را همچنان دنبال می‌کنیم و در صدد آن هستیم که با شروع سال تحصیلی بتوانیم قابلیت‌های جدیدی در شاد داشته باشیم.»

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت‌های تابستانه و برگزاری کلاس‌های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ گفت: «طبق مصوبات مربوط، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تأمین اینترنت وجود ندارد.»

حبیبی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی خبرهایی جدیدی ارائه کرده و گفته که «نگرانی‌هایی پیرامون حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی در دوسال اخیر به وجود آمده است و مخاطراتی برای آنها وجود داشت که ما را بر آن داشت سیم‌کارتی با اینترنت ایمن برای صیانت از دانش‌آموزان طراحی و توزیع کنیم. مطالعات مشترکی با وزارت ارتباطات از آذر ماه گذشته آغاز و پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، پیش‌نویس اولیه طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی آماده شد.»

او افزود: «پس از طی مراحل نهایی و اخذ استعلامات حقوقی لازم، طرح به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات می‌رسد و وارد فاز اجرایی می‌شود». بدین ترتیب می‌توان گفت که عرضه سیم کارت دانش آموزی در آینده نزدیک دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی