ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیگیت سریع‌ترین هارد دیسک جهان، Mach.2 را برای مشتریان سازمانی عرضه کرد

سیگیت مدت‌هاست روی هارد دیسک‌های مجهز به دو عملگر مکانیکی (Dual-Actuator) کار می‌کند، درایوهایی که از دو مجموعه مستقل کنترل هد خواندن و نوشتن اطلاعات بهره می‌برند. حالا اولین هارد دیسک تجاری این کمپانی با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سیگیت مدت‌هاست روی هارد دیسک‌های مجهز به دو عملگر مکانیکی (Dual-Actuator) کار می‌کند، درایوهایی که از دو مجموعه مستقل کنترل هد خواندن و نوشتن اطلاعات بهره می‌برند. حالا اولین هارد دیسک تجاری این کمپانی با چنین ویژگی برای مشتریان سازمانی در دسترس قرار گرفته و می‌توانند بطور مستقیم آن را از سیگیت بخرند، البته کاربران عادی هنوز به آن دسترسی ندارند.

سیگیت در کنار اعلام فروش این هارد دیسک به مشتریان سازمانی، مشخصاتش را هم اعلام کرده. سرعت انتقال اطلاعات این درایو به ۵۲۴ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که به راحتی دو برابر هارد دیسک‌های رایج در بازار و تقریبا هم اندازه با حافظه‌های SSD است.

عملکرد بالای این هارد دیسک تنها به سرعت بالای انتقال اطلاعات محدود نمی‌شود و در زمینه I/O هم بسیار پرقدرت است. در بخش خواندن با ۳۰۴ IOPS و در بخش نوشتن با ۳۸۴ IOPS روبه‌رو هستیم و میانگین تاخیر آن هم به ۴.۱۶ میلی‌ثانیه می‌رسد. برای مقایسه یک هارد دیسک معمولی عملکردی برابر ۱۰۰/۱۵۰ IOPS دارد.

سیگیت

عملکرد بالاتر به معنای نیاز به انرژی بیشتر هم هست. به همین دلیل Mach.2 در حالت آماده به کار ۷.۲ وات انرژی مصرف می‌کند، در حالی که هارد دیسک‌های استاندارد سیگیت مصرف انرژی نزدیک به ۵ وات دارند. در زمان کار میزان مصرف انرژی Mach.2 کمی پیچیده‌تر می‌شود و به I/O بستگی دارد.

با وجود تمام این موارد، با توجه به سرعت بالایی که Mach.2 نسبت به هارد دیسک‌های رایج بازار دارد، همچنان مصرف انرژی مناسبی از خودش نشان می‌دهد. برای کاهش مصرف انرژی این محصول می‌توان از حالت PowerBalance سازنده‌اش هم استفاده کرد، هرچند عملکرد آن را کمی کاهش می‌دهد.

ظاهرا سیگیت از سال ۲۰۱۹ این هارد دیسک را در اختیار برخی مشتریان سازمانی قرار داده، اما از امروز برای سازمان‌های بیشتری در دسترس خواهد بود، هرچند این مشتریان منتخب هستند. باید منتظر ماند و دید چه زمانی پای چنین هارد دیسک‌هایی به سیستم‌های استاندارد و مصرفی باز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی