ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نام تجاری «زد اسلاید» را در اروپا ثبت کرد

سامسونگ که چند روز پیش نام تجاری «زد رول» را ثبت کرده بود، حالا نام دیگری از این خانواده را به ثبت رسانده است. کره‌ای‌ها این بار نام «زد اسلاید» را در دفتر مالکیت معنوی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سامسونگ که چند روز پیش نام تجاری «زد رول» را ثبت کرده بود، حالا نام دیگری از این خانواده را به ثبت رسانده است. کره‌ای‌ها این بار نام «زد اسلاید» را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت کرده‌اند.

این نام تجاری جدید در لیست کلاس ۹ قرار گرفته که شامل گوشی‌های هوشمند، موبایل، دستگاه‌های مخابراتی و تبلت‌ها می‌شود. بنابراین سامسونگ می‌خواهد دستگاه جدیدی را به خانواده گوشی‌های گلکسی زد اضافه کند.

در گواهی مربوط به ثبت این نام تجاری، اطلاعاتی درباره طراحی این دستگاه به چشم نمی‌خورد. با این حال سایت LetsGoDigital رندرهای مفهومی منتشر کرده که می‌توانند طراحی محصول آینده سامسونگ را به نمایش بگذارند.

این احتمال وجود دارد که گلکسی زد اسلاید به صورت عمودی باز شود و نمایشگر گلکسی زد رول به صورت افقی گسترش پیدا کند تا یک تبلت در اختیار کاربران قرار دهد. حتی می‌توان زد رول را یک نسخه از گلکسی زد فلیپ یا زد فولد با نمایشگر رول‌شونده درنظر گرفت.

سامسونگ چند روز پیش پنل‌هایی را به نمایش گذاشت که برای دستگاه‌های آینده روی آن‌ها کار می‌کند. یکی از آن‌ها، مناسب دستگاه‌های تاشو به صورت S بود که امکان تا شدن در دو قسمت را فراهم می‌کرد. این احتمال وجود دارد که کره‌ای‌ها محصول مجهز به این نمایشگر را با نام «گلکسی زد فولد اس» روانه بازار کنند.

در مرداد ماه احتمالا سامسونگ از گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ رونمایی خواهد کرد، با این حال تا سال آینده میلادی نباید منتظر معرفی محصولی با نمایشگر گسترش‌پذیر از سوی این کمپانی باشیم. البته ال جی پیش از اینکه بازار گوشی‌های هوشمند را ترک کند، در حال کار روی گوشی رول‌شونده بود و حتی تیزر کوتاهی هم از آن منتشر کرد، اما این دستگاه دیگر جایی در بازار نخواهد داشت.

احتمالا تا پایان این دهه و سال ۲۰۳۰، گوشی‌های تاشو و دستگاه‌های مجهز به نمایشگر رول‌شونده جای موبایل‌های امروزی را می‌گیرند، البته نباید عینک‌های هوشمند را هم فراموش کنیم. در هر صورت، باید منتظر تحولی بزرگ در این صنعت در سال‌های پیش رو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی