ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف فعالیت ماینرهای رمزارز در چین کلید خورد

بازار رمزارزها روزهای پرتلاطمی را طی می‌‌‌کند. مواضع سخت گیرانه دولت چین و اعمال محدودیت‌های قانونی در این کشور باعث شده برخی استخراج کنندگان رمزارز فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده یا به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

بازار رمزارزها روزهای پرتلاطمی را طی می‌‌‌کند. مواضع سخت گیرانه دولت چین و اعمال محدودیت‌های قانونی در این کشور باعث شده برخی استخراج کنندگان رمزارز فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورند.

طی روزهای گذشته، فعالان حوزه رمزارز با موجی از اخبار مرتبط با اعمال محدودیت‌های جدید در چین مواجه بوده و این موج خبری حتی باعث شد قیمت بیت کوین ریزش پیدا کند. اکنون برخی اپراتورهای استخراج کننده رمزارز از جمله هوبی (Huobi) و بیت کوین تاپ (BTC.TOP) از متوقف کردن فعالیت‌های خود پس از افزایش محدودیت‌های پکن خبر داده‌اند و می‌گویند حتی اگر قیمت بیت کوین کمتر از ۴۰ هزار دلار باقی بماند، خدمات خود را متوقف خواهند کرد.

به گزارش رویترز یکی از دلایل چنین تصمیم گیری واکنش به اقدامات اخیر پکن در حوزه رمزارزها بوده است. دولت چین محدودیت‌های جدیدی را برای استخراج رمزارز درنظر گرفته و پس از انتشار خبرهای مربوط به این محدویت‌ها، حداقل یک صرافی بزرگ ارز رمزنگاری شده در  این کشور به همراه دو اپراتور مطرح استخراج کننده رمزارز اعلام کرده‌اند که خدمات استخراج و تجارت کوین‌‌ها را در چین به حالت تعلیق در آورده‌اند.

هوبی اعلام کرده که استخراج ارز رمزنگاری شده و خدمات بازرگانی به مشتریان جدید را متوقف کرده است. این شرکت می‌گوید این مجموعه درعوض روی خدمات خارج از کشور چین تمرکز خواهد کرد.

علاوه بر هوبی، استخر استخراج بیت کوین BTC.TOP نیز فعالیت خود را به دلیل نگرانی‌های نظارتی در این کشور متوقف کرده است. در این بین، HashCow نیز اعلام کرده که در هیچ یک از سکوهای استخراج جدید بیت کوین سرمایه گذاری نخواهد کرد.

به دلیل ممنوعیت‌های به وجود آمده از سال ۲۰۱۷ در این کشور، چین دیگر مقصد اصلی تجارت رمزارزها در جهان نیست. به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید، قیمت بیت کوین و به تبع آن سایر رمزارزها ریزش مشهودی پیدا کرد، هرچند حالا بازار آرامش نسبی را تجربه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    این بیت کوین یه زمان نابوده میشه، اون زمان مشخص هست، وقتی به اندازه کافی انرژی و سرمایه کشورهای تحریم شده ای مثل ایران به بیت کوین تبدیل شد، ارزشش میرسه به صفر، همون روشی که دولت در بورس استفاده کرد و جیب مردم رو خالی کرد، برای خودش دام پهن کردند.

  • reza almasi
    reza almasi | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    تشریف بیارید ایران برق مفت هست اصلا نگران نباشید

مطالب پیشنهادی