ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وال استریت ژورنال: محققان آزمایشگاه ووهان قبل از شیوع کرونا بیمار شده بودند

گزارش یک منبع آگاه در سرویس اطلاعاتی آمریکا می‌گوید سه محقق «موسسه ویروس‌شناسی ووهان» در نوامبر سال ۲۰۱۹، چند ماه پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

گزارش یک منبع آگاه در سرویس اطلاعاتی آمریکا می‌گوید سه محقق «موسسه ویروس‌شناسی ووهان» در نوامبر سال ۲۰۱۹، چند ماه پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

وال استریت ژورنال در گزارشی تازه جزئیات جدیدی درباره تعداد این محققان، زمان ابتلای آن‌ها به بیماری و دفعات مراجعه به بیمارستان منتشر کرده است. اطلاعات موجود در این گزارش نیاز به تحقیقات بیشتر در سطح جهانی به منظور تعیین این موضوع که ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاه خارج شده باشد یا نه را افزایش می‌دهد.

گزارش این نشریه در شرایطی منتشر شده که امروز جلسه‌ای در سازمان بهداشت جهانی برگزار خواهد شد تا درباره فاز بعدی تحقیقات پیرامون منشأ کووید-۱۹ بحث شود. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به درخواست وال استریت ژورنال از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد ولی گفت دولت بایدن هنوز سوالات مهمی درباره روزهای نخست همه‌گیری ویروس کرونا و سرمنشأ آن در چین دارد.

او افزود دولت آمریکا با سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورها همکاری داشته تا به انجام تحقیقاتی با همکاری متخصصان به منظور ارزیابی ریشه‌های همه‌گیری در شرایطی به دور از دخالت عوامل یا اهداف سیاسی کمک کند: «ما نمی‌خواهیم اعلامیه‌ای رسمی منتشر کنیم که پیش از پایان تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در زمینه منشأ SARS-CoV-2 در این زمینه قضاوت کند، ولی به صراحت گفته‌ایم که نظریه‌های منطقی و معقولانه باید به‌صورت کامل توسط کارشناسان جهانی ارزیابی شوند.»

وال استریت ژورنال می‌گوید مقامات فعلی و قبلی آگاه به اطلاعات محققان آزمایشگاه ووهان دیدگاه‌های متفاوتی درباره دقت این شواهد داشته‌اند. یکی از افراد ناشناس در این پرونده اعلام کرده که موضوع یادشده مستلزم تحقیقات و شواهد بیشتر است.

وزارت امور خارجه چین یکشنبه یادآور شد که تیم محققان سازمان بهداشت جهانی در ماه فوریه پس از بازدید از آزمایشگاه به این نتیجه رسیدند که احتمال خروج ویروس از آن‌جا بسیار بعید بوده است: «آمریکا همچنان به نظریه خروج ویروس از آزمایشگاه دامن می‌زند. آن‌ها واقعا می‌خواهند منشأ ویروس را پیدا کنند یا اذهان عمومی را منحرف کنند؟»

دولت ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود در سندی اعلام کرد که به دلایلی معتقد است چند محقق موسسه ویروس‌شناسی ووهان در پاییز ۲۰۱۹، یعنی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا با علائمی شبیه کووید-۱۹ و سرماخوردگی‌های متداول فصلی بیمار شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • YAZDAN
    YAZDAN | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    لعنت به چین ...

  • Koosha 021
    Koosha 021 | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    (دولت ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود در سندی اعلام کرد که به دلایلی معتقد است چند محقق موسسه ویروس‌شناسی ووهان در پاییز ۲۰۱۹، یعنی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا با علائمی شبیه کووید-۱۹ و سرماخوردگی‌های متداول فصلی بیمار شده بودند.)
    god bless you man

  • Amir
    Amir | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    لعنت به هر چی کمونیسته.چین رو باید تحریم کنن نه مارو !!

  • Amir
    Amir | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    خدا لعنت تون کنه

مطالب پیشنهادی