ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هماتیک
تکنولوژی

ایران‌ایر با توکن بلیت «هماتیک» وارد فضای بلاک‌چین می‌شود

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرده که به زودی با انتشار یک توکن بلیت، وارد فضای بلاک‌چین شده تا از این طریق بتواند تحولی در سیستم فروش بلیت صنعت هوایی کشور ایجاد کند. هما در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرده که به زودی با انتشار یک توکن بلیت، وارد فضای بلاک‌چین شده تا از این طریق بتواند تحولی در سیستم فروش بلیت صنعت هوایی کشور ایجاد کند. هما در مسیر اقتصاد دیجیتال و در راستای استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت هوانوردی و گردشگری قراردادی با یک شرکت داخلی بسته تا توکن بلیت «هماتیک» را بسازد.

به گفته هما، توکن هماتیک با هدف رفع چالش‌هایی طراحی شده که مسافران در سفرهای داخلی و خارجی با هواپیما به آن دچار می‌شوند. به طور مثال یکی از این چالش‌ها مسائل پیش‌بینی نشده برای اشخاص است که همین موضوع باعث می‌شود برنامه‌ریزی دقیق برای سفرهای چند ماه آینده و خرید بلیت زودهنگام بسیار دشوار باشد.

از سوی دیگر، مسافران هواپیما ترجیح می‌دهند تا بلیت پرواز خود را قبل از نزدیک شدن به ایام تعطیلات یا مناسبت‌ها که احتمال زیادی برای کمیاب شدن بلیت وجود دارد، خریداری کنند اما در سیستم فروش بلیت، قابلیت خرید بلیت باز به‌ معنای بلیت بدون‌ زمان وجود ندارد که توکن هماتیک آمده که چنین چالش‌هایی را از میان بردارد.

هماتیک

شهروندان در آینده نزدیک با استفاده از توکن هماتیک می‌توانند تجربه‌ای نوین از خرید بلیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" را داشته باشند. در واقع با استفاده از این توکن برای کلاس‌ پروازهای اکونومی، قابلیت خرید بلیت بدون زمان براساس مسافت هوایی وجود دارد که با این خدمت، مسافران می‌توانند مستقل از شهر مبدأ و مقصد، این توکن را از قبل و به مرور زمان خریداری و متناسب با مسافت پروازهای خود استفاده کنند. ضمن اینکه قابلیت مبادله این توکن با سایر مسافران نیز وجود دارد.

در فرآیند محاسبه هزینه پرواز با توکن هماتیک، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح ناتیکال مایل بین دو شهر استفاده می‌شود. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک صندلی در پرواز اکونومی به مسافت ۱۰۰ ناتیکال مایل خواهد بود. به طور مثال، مسافران برای خرید بلیت در مسیر تهران-مشهد که مسافت آن ۴۱۰ ناتیکال مایل است، باید ۴.۱ توکن برای دریافت بلیت پرداخت کنند.

همچنین در مسیرهای کمتر از ۲۵۰ ناتیکال مایل، حداقل ۲.۵ توکن به‌منظور صدور بلیت پرواز دریافت می‌شود. با این اوصاف می‌توان گفت که توکن هماتیک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحولی در فرآیند صدور بلیت و انقلابی در صنعت هوانوردی ایران به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی