ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در سال ۲۰۱۵ تا یک قدمی خرید شرکت «تایم وارنر» پیش رفته بود

اپل در سال ۲۰۱۵ ایده خرید شرکت «تایم وارنر» را در نظر داشت. «ادی کیو»، رئیس سرویس آیتونز می‌گوید مذاکره بین این دو شرکت به مراحل پیشرفته نرسید چون تیم کوک حاضر نبود چنین خریدی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

اپل در سال ۲۰۱۵ ایده خرید شرکت «تایم وارنر» را در نظر داشت. «ادی کیو»، رئیس سرویس آیتونز می‌گوید مذاکره بین این دو شرکت به مراحل پیشرفته نرسید چون تیم کوک حاضر نبود چنین خریدی انجام دهد.

خبرگزاری CNBC در گزارش خود اطلاعات جالبی را درباره پشت صحنه مذاکرات بین اپل و تایم وارنر منتشر کرده است. ظاهرا ادی کیو در سال ۲۰۱۵ با «جف بیوکس»، مدیرعامل و «اولاف اولافسن»، قائم مقام تایم وارنر دیدار و درباره ایده پخش انحصاری محتواهای این شرکت روی پلتفرم اپل صحبت کرده بود. احتمالا قرار بود محتواهای شبکه «ترنر» و HBO به‌صورت یک باندل ماهانه توسط اپل فروخته شود.

این گفتگوها چند هفته به طول انجامید و پای تیم کوک هم وسط آمد، اما طرفین در نهایت بر سر هزینه‌ها و بازاریابی به توافق نرسیدند. پخش محتواهای شبکه ترنر خارج از باندل‌های کابلی می‌توانست اعتراض شرکت‌های پخش شبکه‌های پولی را به دنبال داشته باشد و اپل نگران بود که شرکای رسانه‌ای خود را ناراضی کند.

به‌علاوه، این نگرانی وجود داشت که خروج اپل یا تایم وارنر از این همکاری انحصاری آینده همکاری‌های آن‌ها را به خطر بیندازد. همین مسئله موجب شد کوک، کیو و بیوکس در مقطع کوتاهی درباره خرید تایم وارنر توسط اپل صحبت کنند. کیو مایل به خرید کل مجموعه تایم وارنر بود، اما کوک حاضر به پذیرش این معامله که می‌توانست هزینه‌ای ۱۰۰ میلیارد دلاری به همراه داشته باشد، نبود. از آن سو، بیوکس هم انتظار نداشت مذاکره به جایی برسد و در نهایت تایم وارنر به AT&T فروخته شد.

حالا AT&T «وارنرمدیا» و «دیسکاوری» را با هم یکی کرده و شرایط به گونه‌ای فراهم شده که بعدا امکان فروش شرکت حاصل از ادغام این دو کمپانی وجود داشته باشد. CNBC می‌گوید اپل یکی از معدود شرکت‌هایی خواهد بود که توانایی خرید وارنرمدیا-دیسکاوری را دارد.

اپل چند سال بعد سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس را راه‌اندازی کرد ولی خرید وارنرمدیا می‌توانست به این شرکت محتوایی را بدهد که کوپرتینویی‌ها برای رقابت با سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، هولو و دیزنی پلاس به آن نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی