ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و M4 Competition Convertible xDrive رونمایی شد؛ ترکیبی از قدرت، هیجان و جذابیت

شرکت ب‌ام‌و از یک محصول جدید با نام طولانی M4 Competition Convertible xDrive رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این مدل در واقع نسخه سقف بازشونده یا به قول خارجی‌ها کانورتیبل M4 Competition بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

شرکت ب‌ام‌و از یک محصول جدید با نام طولانی M4 Competition Convertible xDrive رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این مدل در واقع نسخه سقف بازشونده یا به قول خارجی‌ها کانورتیبل M4 Competition بوده و افرادی را هدف گرفته که دوست دارند حین رانندگی از هوای آزاد نهایت لذت را ببرند.

از لحاظ فنی M4 Competition Convertible xDrive تفاوت چندانی با M4 یا M3 ندارد. نیروبخش این خودرو نیز همان موتور 3 لیتری توئین توربوی شش سیلندر خطی است. این موتور که با کد S58B30T0 شناخته می‌شود، 503 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور دارد و با همکاری گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم xDrive هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند.

سیستم xDrive در حالت‌های 4WD، 4WD Sport و 2WD برنامه‌ریزی شده است

با اتکا به این قوای محرکه M4 Competition Convertible xDrive می‌تواند در عرض 3.6 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) رسانده و نهایت سرعت 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند. در صورت سفارش پکیج M Driver و برداشته شدن محدودکننده الکترونیکی، حداکثر سرعت به 174 مایل (280 کیلومتر) در ساعت افزایش می‌یابد.

آنطور که باواریایی‌ها اعلام کرده‌اند، سقف پارچه‌ای این خودرو تا سرعت 31 مایل (50 کیلومتر) و در زمان 18 ثانیه باز و بسته می‌شود. این سقف در مقایسه با سقف هاردتاپ نسل قبلی M4 کانورتیبل 40 درصد سبک‌تر بوده و هنگام بسته شدن، فرم آن مدل‌های کوپه را تداعی می‌کند.

از نظر ظاهری می‌توان با دقت در ویژگی‌هایی مثل حاشیه مشکی رنگ جلوپنجره دوقلو، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در سپر، رکاب‌های جانبی برجسته‌‌تر، دیفیوزر بزرگ عقب و خروجی‌های اگزوز دوگانه M4 Competition Convertible xDrive را از سری 4 کانورتیبل استاندارد تشخیص داد.

محصول جدید ب‌ام‌و از رینگ‌های 19 اینچی در جلو و رینگ‌های 20 اینچی در عقب سود می‌برد. در محور جلو کالیپرهای ترمز 6 پیستونه و دیسک‌‌های 380 میلی‌متر وظیفه توقف‌سازی خودرو را بر عهده دارند، در محور عقب این وظیفه به کالیپرهای تک پیستونه و دیسک‌های 370 میلی‌متری محول شده است. در این بخش دیسک‌های سرامیکی 400 و 380 میلی‌متری به عنوان یک آپشن قابل انتخاب هستند.

در داخل کابین اطلاعات مورد نیاز راننده توسط نمایشگر 12.3 اینچی حاضر در پشت فرمان ارائه می‌شود؛ سیستم اینفوتینمنت نیز که به سیستم iDrive 7.0  مجهز شده، از طریق نمایشگر 10.25 کنترل و مدیریت می‌شود. صندلی‌های این خودروی کانورتیبل زیبا از نوع اسپرت و دارای گرمکن و پوششی از چرم مرینو هستند. در صورت علاقه مشتریان می‌توانند صندلی‌های سطلی M Carbon را سفارش داده و در مجموع 21 پوند (9.5 کیلوگرم) از وزن کلی خودرو بکاهند.

و اما قیمت؛ کانورتیبل جدید باواریایی‌ها با قیمت 83 هزار دلار قابل خرید خواهد بود. فروش این خودرو از ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی