ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لامبورگینی مشتری ۹ میلیارد دلاری دارد؛ آیا فولکس واگن گاو خشمگین را می‌فروشد؟

بر اساس گزارش اخیری که در نشریه اتوکار انگلستان منتشر شده، گروه سرمایه‌گذاری کوانتوم (Quantum Group AG) پیشنهادی ۷.۵ میلیارد یورویی (معادل ۹.۲ میلیارد دلار) را برای خرید لامبورگینی به کمپانی فولکس واگن ارائه کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بر اساس گزارش اخیری که در نشریه اتوکار انگلستان منتشر شده، گروه سرمایه‌گذاری کوانتوم (Quantum Group AG) پیشنهادی ۷.۵ میلیارد یورویی (معادل ۹.۲ میلیارد دلار) را برای خرید لامبورگینی به کمپانی فولکس واگن ارائه کرده است. این هولدینگ بزرگ در زوریخ سوئیس واقع شده و گفته می‌شود با خاندان پورشه ارتباطاتی غیرمستقیم دارد.

ماموریت ارائه پیشنهاد خرید و پیش بردن مذاکرات به ری استارک (Rea Stark) محول شده؛ آقای استارک با همکاری پسر فردیناند پیئش (مدیرعامل سابق فولکس واگن) یعنی Anton Piëch، شرکت Piëch Automotive را پایه‌گذاری کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا Anton هم در تلاش برای خرید لامبورگینی نقشی دارد یا خیر.

به نظر می‌رسد گروه کوانتوم قصد دارد در کنار برند، تمام کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی لامبورگینی در سنت آگاتای ایتالیا و همچنین عملیات این شرکت در رقابت‌های اتومبیلرانی را خریداری کند.

به غیر از این، یک توافق 5 ساله با آئودی به منظور ادامه تامین قطعات مورد نیاز و تولید مدل‌های کنونی تا زمان توسعه مدل‌های جدید از دیگر اهداف گروه کوانتوم است.

لامبورگینی

طبق اسنادی که اتوکار به آنها دست پیدا کرده، کوانتوم می‌خواهد لامبورگینی را به یک برند پیشگام در زمینه بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های نوین تبدیل کند. به منظور دستیابی به این هدف، هولدینگ سوئیسی به دنبال دسترسی به تکنولوژی خودروهای الکتریکی کمپانی آئودی است.

اما با وجود گزارش اتوکار، یکی از سخنگوهای کمپانی آئودی اعلام کرده لامبورگینی فروشی نیست و ارباب حلقه‌ها علاقه‌ای به واگذاری این برند ایتالیایی به گروه کوانتوم یا هر طرف دیگر ندارد.

پیش از این و در اواخر سال 2020 نیز هیئت ناظر گروه فولکس واگن پس از بحث و بررسی‌ چند ماهه به این نتیجه رسید که برندهای لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی را کماکان در زیر چتر حمایتی خود حفظ کند.

بد نیست اشاره کنیم در ماه‌های اخیر شایعاتی در رابطه با فروش بوگاتی به ریمک نیز شنیده شده است. البته تاکنون این شایعات نه رد و نه تایید شده‌اند و معلوم نیست دقیقا چه سرنوشتی در انتظار خودروساز فرانسوی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی