ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اج
تکنولوژی

جدیدترین نسخه مایکروسافت اج از کاربران می‌خواهد موتور جستجو را به بینگ تغییر دهند

اگر کاربر مرورگر «مایکروسافت اج» باشید، حتما می‌دانید که موتور جستجوی پیش‌فرض آن «بینگ» است. البته از آن‌جایی که هر دو محصول متعلق به شرکت مایکروسافت هستند، جای تعجبی ندارد. نکته تعجب‌آور این است که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

اگر کاربر مرورگر «مایکروسافت اج» باشید، حتما می‌دانید که موتور جستجوی پیش‌فرض آن «بینگ» است. البته از آن‌جایی که هر دو محصول متعلق به شرکت مایکروسافت هستند، جای تعجبی ندارد. نکته تعجب‌آور این است که مایکروسافت در جدیدترین بروزرسانی مرورگر اج، از کاربران می‌خواهد تا به صورت پیش‌فرض از موتور جستجوی بینگ استفاده کنند.

پس از انجام بروزرسانی و اولین باری که برنامه  را اجرا می‌کنید، مایکروسافت توسط یک اعلان به شما می‌گوید «از تنظیمات توصیه شده مرورگر استفاده کنید.» در متن اصلی این اعلان، عنوان شده است که: «هنگام مرور با جدیدترین نسخه مایکروسافت اج، بهترین مرورگر برای ویندوز ۱۰، از عملکرد، حریم خصوصی و بهره‌وری در سطح جهانی برخوردار شوید.»

در ادامه این اعلان دو گزینه برای کاربران دیده می‌شود که شامل «استفاده از تنظیمات توصیه شده مرورگر مایکروسافت» با این نکته که موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر به مایکروسافت بینگ تغییر پیدا خواهد کرد و «عدم بروزرسانی تنظیمات مرورگر» می‌شود.

مایکروسافت اج

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ردیت اعلان جدید را در هنگام بروزرسانی مشاهده‌ کرده‌اند. برخی از آن‌ها از این اعلان به عنوان یک اشکال یاد کرده‌اند اما به ادعای یکی از منابع داخلی مایکروسافت دلیل واقعی این امر این است که موتور جستجوی برخی کاربران ممکن است مورد هدف بدافزارها قرار گرفته باشد و مایکروسافت با این کار قصد دارد مرورگر آن‌ها را مجددا اصلاح کند.

البته که این مشکل غیرمعمول نیست. پیش از این گزارش‌های زیادی از این مشکل شده بود که پس از دانلود برخی اپلیکیشن‌های رایگان، موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر کاربران به موارد دیگری شبیه به گوگل تغییر پیدا کرده است. بنابراین می‌توان گفت مایکروسافت بدون هیچ سوء نیتی، فرصت تازه‌ای برای رفع مشکل مرورگر کاربران ارائه کرده است.

البته این موضوع نیز ممکن است که مایکروسافت با انجام این کار قصد داشته کاربران بینگ را افزایش دهد. با این حال، این موضوع را به یاد داشته باشد که تمام تنظیمات مرورگر اج باید بین تمام دستگاه‌های شما همگام سازی شود. بنابراین اگر می‌خواهید از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید، احتمالا مجبور خواهید بود که آن را در سایر دستگاه‌های خود نیز فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    علت این که بینگ در جستوجو فارسی ضعیف بخاطر اینه که فارسی زبان ها کمتر ازش استفاده میکنن
    درواقع گوگل رو ما(جامعه فارسی زبان) گنده کردیم
    کاش سئو کار ها سایت هارو برای باقی موتور های جستوجو هم بهینه کنند که اینجوری گوگل هر جور میخواد ملت رو تحریم نکنه(تحریم روی ابزار های تخصصی که معمولا کاربر عادی متوجه ش نمیشه)

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    من هم توصیه میکنم در این دنیای دیجیتال خودتون رو محدود به یک چیز خاص نکنید.
    این مواردی که هر روز استفاده میکنید یکسری ابزار هستن و ممکنه یک روز نباشن و نمیشه که شما بگید چون گوگل نیست من دیگه از اینترنت استفاده نمی کنم!
    پس وقت بگذاری و به عنوان تفریح گاهی اوقات به جای
    گوگل از بینگ و داک داک و غیره استفاده کنید
    بجای ویندوز از لینوکس و مک استفاده کنید
    بجای تلگرام و واتس اپ از یک پیام رسان دیگه استفاده کنید
    بردگی اصلا چیز خوبی نیست

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

    منم دوست دارم از بینگ استفاده کنم اما وقتی نتایج جست و جو با گوگل فرق میکنه مجبور میشم از گوگب استفاده کنم توی بینگ مثلا یه چیزی رو سرچ میکنی فقط یه سری سایتای نا شناخته رو واست بالا میاره

مطالب پیشنهادی