ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکاپ مکث موتور
اخبار خودرو

ارتباط وانت مکث موتور با شاسی‌بلند زامیاد چیست؟

براساس اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر، شرکت ماموت یک برند جدید با نام عجیب مکث موتور را معرفی کرده و قصد دارد به واسطه این برند خودروهای مونتاژی سواری، کار و تجاری جدیدی را ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

براساس اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر، شرکت ماموت یک برند جدید با نام عجیب مکث موتور را معرفی کرده و قصد دارد به واسطه این برند خودروهای مونتاژی سواری، کار و تجاری جدیدی را راهی بازار ایران کند. اولین محصول مکث موتور یک پیکاپ جدید خواهد بود که دو دیفرانسیل است و از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ مربوط به میتسوبیشی بهره می‌برد، اما نکته جالب در خصوص این وانت این است که در واقع این خودرو با شاسی بلند موعود زامیاد یکسان است. خودرویی که قرار بود سال گذشته راهی بازار شود اما ظاهرا پرونده مونتاژ این شاسی بلند به بایگانی سپرده شده و حالا قرار است در نسخه وانت توسط بخش خصوص عرضه شود.

پیکاپ مکث موتور

پیشرانه وانت مکث موتور که در اصل دایون V5 یا فودی F22 نام دارد، می‌تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و به گیربکس ۶ سرعته تحویل دهد.

این مشخصات همراه با شاسی مستقل، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی و فاصله محورهای عرضی و طولی مناسب، نویدبخش یک خودرو آفرود پرتوان و هیجان‌انگیز است.

https://static.digiato.com/digiato/2018/08/27BC2603-52E4-42DA-848E-FB958AE2D1DB.jpeg
خودرویی که قرار بود توسط زامیاد به عنوان شاسی بلند سایپا عرضه شود

هرچند هنوز پیکاپ جدید مکث موتور معرفی و راهی بازار نشده، اما بررسی گزارش تست‌های فنی این خودرو در مکان‌های مختلفی همچون کویر، کوهستان و جاده حکایت از عملکرد مطلوب آن دارد.

پیکاپ مکث موتور

مشخصات فنی پیکاپ مکث موتور

از مشخصات این پیکاپ می‌توان به قفل دیفرانسیل هوشمند، تهویه الکتریکی، صندلی برقی، تریم داخلی چرم، سامانه مدیریت ترمز و پایداری خودرو، سامانه مدیریت حرکت در شیب، نمایشگر لمسی و محفظه بار با لاینر که قابلیت حمل ۱۰۰۰ کیلوگرم بار را دارد، اشاره کرد.

وانت مکث موتور

ماموت خودرو در دوران اجرایی بودن برجام نمایندگی فولکس‌واگن در ایران محسوب می شد و برای مدت کوتاهی خودروهای این برند را در ایران عرضه می‌کرد، اما حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت مشارکت این شرکت با این خودروساز گمنام چینی به کجا خواهد رسید.

مکث خودرو هنوز قیمت نهایی وانت جدیدش را اعلام نکرده است اما براساس گمانه‌زنی‌های اولیه می‌توان حدس زد که قیمت نهایی بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی