ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل گلس احتمالا حالت نمایش محتوا را با توجه به نور محیط اصلاح می‌کند

اپل گلس احتمالا برای نمایش هماهنگ‌تر اشیاء مجازی با محیط واقعی عناصر واقعیت افزوده‌ داخل نمایشگر عینک را بسته به نور و سایر عوامل موجود در فضای پیرامون کاربر اصلاح خواهد کرد. اپل در پتنت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

اپل گلس احتمالا برای نمایش هماهنگ‌تر اشیاء مجازی با محیط واقعی عناصر واقعیت افزوده‌ داخل نمایشگر عینک را بسته به نور و سایر عوامل موجود در فضای پیرامون کاربر اصلاح خواهد کرد.

اپل در پتنت تازه‌ای به‌طور ویژه به بحث چگونگی اثرگذاری نور بر انواع مختلف اشیاء مجازی پرداخته است. این پتنت می‌گوید: «در واقعیت افزوده (AR)، محتواهای کامپیوتری با محیط فیزیکی کاربر ترکیب می‌شوند تا محتواهای بصری کامپیوتری با اشیاء جهان واقعی یکنواخت گردند. کاربر ممکن است با استفاده از دستگاه‌هایی که روی سر گذاشته می‌شوند (HMD) و نمایشگر شفاف یا بی‌رنگ دارند، محتواهای AR را تجربه کند. این نمایشگرها اجازه انتقال نور از محیط به چشمان کاربر را می‌دهند.»

اپل HMD را دارای «یک نمایشگر اضافه» معرفی می‌کند که محتواهای کامپیوتری را به نور حاصل از محیط فیزیکی کاربر اضافه می‌کند. اپل در پتنت خود این چنین ادامه می‌دهد: «در برخی مواقع نور محیط فیزیکی دارای ترکیب رنگ و روشنایی خاصی است که چنان با محتوای کامپیوتری تداخل دارد که کیفیت تجربه AR را کاهش می‌دهد. برای مثال، نور حاصل از محیط فیزیکی میزان کنتراست بین محیط فیزیکی و محتوای کامپیوتری را محدود می‌کند.»

اپل برای حل این مشکل در عینک هوشمند خود به‌صورت پیوسته به دنبال تجمیع خصوصیات برهم‌نهی نور می‌گردد یا در پی شناسایی تداخل نور پیرامونی با اشیاء AR خواهد رفت. این شرکت می‌گوید: «این شرایط زمانی شناسایی می‌شود که نور پیرامونی از محیط فیزیکی نشأت گرفته و به طرف یک سمت از نمایشگر شفاف اپل گلس می‌رود. سپس سیستم کمیت تعامل با نور پیرامونی را می‌سنجد. آن گاه تصمیم می‌گیرد که چه اصلاحات یا تغییراتی لازم است تا اشیاء شفاف دیده شوند.»

سیستم با تشخیص میزان نور پیرامونی و ترکیب اشیایی که در میدان دید کاربر وجود دارند، خصوصیات لازم برای اشیاء کامپیوتری را متوجه می‌شود. در نتیجه، خود را با توجه به این پارامترها تنظیم و اصلاح می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی