ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر روی سه برچسب جدید برای مقابله با نشر اطلاعات غلط کار می‌کند

توییتر در حال کار روی چند برچسب اطلاع‌رسانی در زمینه اطلاعات غلط است که به افزایش آگاهی کاربران این شبکه اجتماعی کمک خواهد کرد. این شرکت مقابله با اطلاعات غلط را به سطح جدی‌تری برده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

توییتر در حال کار روی چند برچسب اطلاع‌رسانی در زمینه اطلاعات غلط است که به افزایش آگاهی کاربران این شبکه اجتماعی کمک خواهد کرد. این شرکت مقابله با اطلاعات غلط را به سطح جدی‌تری برده و احتمالا به‌زودی این برچسب‌ها را عمومی می‌کند.

یک محقق حوزه نرم‌افزار به نام «جین وانگ» می‌گوید توییتر مشغول کار روی سه برچسب هشدار جدید برای مقابله با اطلاعات غلط است. این سه برچسب عبارتند از: Get the latest به معنای «دریافت جدیدترین اطلاعات»، Stay Informed به معنای «کسب آگاهی» و Misleading به معنای «اطلاعات گمراه‌کننده». خانم وانگ می‌گوید توییتر بسته به محتوای توییت یکی از این سه برچسب را استفاده خواهد کرد.

این محقق نرم‌افزار مثال‌هایی را برای این برچسب‌ها ارائه کرده است. او می‌گوید برای نمونه اگر کسی در یک توییت اعلام کرد که «۶۰ گرم دی هیدروژن مونوکسید استنشاق کرده و حالا حال خوشی ندارد» توییتر روی مطلب او برچسب Get the latest را قرار داده و خواننده را به مطالعه درباره H2O یا همان آب که نام متداول دی هیدروژن مونوکسید است دعوت می‌کند.

اگر فرد در توییتی بنویسد «تا ۱۲ ساعت دیگر تاریکی بخش‌های از دنیا را فرا خواهد گرفت» برچسب Stay Informed روی آن ظاهر می‌شود چون این مطلب در واقع به منطقه‌های زمانی اشاره دارد و به معنی پایان دنیا نیست.

همچنین اگر کاربری اعلام کند که «ما غذا می‌خوریم، لاک‌پشت‌ها هم غذا می‌خورند، پس ما لاک‌پشت هستیم» برچسب Misleading روی این توییت قرار می‌گیرد، چون این گزاره نوعی مغالطه است.

قابلیت برچسب‌گذاری به کاهش نشر اخبار غلط در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. فیسبوک هم در حال کار روی روش‌هایی برای جلوگیری از ترویج اطلاعات گمراه‌کننده است و سعی دارد نمایش پست‌های نادرست را محدود کرده و به اطلاع کاربران برساند که آن مخاطب قبلا دست به انتشار اخبار دروغ زده یا نه.

در حال حاضر مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی به‌صورت عمومی فعال می‌شود و عواقب نشر مداوم اطلاعات غلط چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی