ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه 917k به حراج گذاشته می‌شود؛ تاریخی‌ترین خودروی مسابقه‌ای پورشه

پورشه 917k برنده دو دوره مسابقات لمانز در سال‌های 70 و ٬71 قرار است در حراجی معروف ساتبی به نمایش درآید. این نمونه از پورشه 917k در مسابقات سال 1970 لمانز شرکت کرده‌است و پیش‌بینی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

پورشه 917k برنده دو دوره مسابقات لمانز در سال‌های 70 و ٬71 قرار است در حراجی معروف ساتبی به نمایش درآید. این نمونه از پورشه 917k در مسابقات سال 1970 لمانز شرکت کرده‌است و پیش‌بینی می‌شود با قیمت 16 تا 18.5 میلیون دلار معامله شود. نکته مهم در خصوص این خودرو خاص نقش حیاتی‌اش ادامه حضور شرکت پورشه در مسابقات استقامت است که باعث شده تا نام این مدل به عنوان تاثیر گذارترین خودرو پورشه در مسابقات استقامت مطرح باشد.

پورشه ۹۱۷

این خودروی مسابقه‌ای که به علت توانایی رسیدن به سرعت های بسیار بالا مشهور است و حرف K در آن از کلمه آلمانی «Kurzheck» به معنای «دم کوتاه» گرفته شده‌است.

این نمونه با شماره شاسی 26 و شماره مسابقه‌ای 22 یکی ا 3 دستگاه پورشه 917k که توسط تیم JVV با رنگ مشهور گلف وارد رقابت شده و تنها نمونه‌ای است که رنگ سقف نارنجی داشته‌است.

پورشه ۹۱۷

برخلاف دو نمونه دیگر که از موتور 4.9 لیتری تخت 12 سیلندر با قدرت بیشتر اما قابلیت اطمینان کمتر نیرو می گرفتند، این نمونه از موتور با قابلیت دوام بالای 4.5 لیتری تخت 12 سیلندر بهره می‌برد.

این خودرو در دور 49 به علت بدی آب و هوا در بخش la Sarthe پیست لمانز تصادف می‌کند و از دور رقابت خارج می‌شود.

در مسابقه بارانی آن سال٬ تنها 7 دستگاه توانستند رقابت را به پایان برسانند و پورشه به مدد مدل اصلی خود که با رنگ قرمز و سفید وارد رقابت شده بود. توانست به پیروزی دست پیدا کند.

بعدتر این 917k توسط خود پورشه بازسازی شد تا در رقابت های داخلی کشور آلمان به رقابت بپردازد در آن زمان این خودرو به صورت سقف باز به رقابت می‌پرداخت.

این مدل بعدتر در سال 1974 میلادی بازنشسته شد. این مدل در فیلم لمانز سال 1971 با بازی استیو مک کویین نیز حضور داشت و در سالیان اخیر 3 مالک مختلف داشته که هر کدام به بازسازی بخشی از آن پرداخته‌اند.

این پورشه تاریخی قرار است در حراجی RM Sotheby در شهر مونتری ایالت کالیفرنیا در ماه اگوست به حراج گذاشته شود.

پورشه ۹۱۷

در سال های اخیر پورشه 917K که توسط استیو مک کویین در فیلم لمانز 1971 رانده شده بود با قیمت 14 میلیون دلار به فروش رسید که بالاترین رقم پرداختی برای یک دستگاه پورشه به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی