ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دلیل محبوبیت پژو پارس در قرعه‌کشی ایران‌خودرو چیست؟

در جدیدترین دور فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو نزدیک به ۸۰ درصد از ثبت‌نام‌ها برای پژو پارس TU۵ بوده است اما علت این ماجرا چیست و چرا محبوبیت TU۵ به یکباره چنین افزایش پیدا کرده است؟ در ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

در جدیدترین دور فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو نزدیک به ۸۰ درصد از ثبت‌نام‌ها برای پژو پارس TU۵ بوده است اما علت این ماجرا چیست و چرا محبوبیت TU۵ به یکباره چنین افزایش پیدا کرده است؟

در آخرین مرحله از فروش فوق‌العاده ایران خودرو ۳ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۳۸ نفر برای ۲۸ هزار دستگاه خودرو ثبت‌نام کرده اما نزدیک به ۸۰ درصد از این ثبت‌نام‌ها یعنی ۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۹۰۶ نفر برای پژو پارس TU۵ بوده است. دلیل محبوبیت پژو پارس TU۵ در این دوره از فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو به دو عامل بازمیگردد.

نخست آنکه این خودرو در میان چهار خودرو عرضه شده دیگر کمترین قیمت را با ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ میلیون تومان داشته است.

و دوم آنکه این خودرو به دلیل حاشیه سود ۱۱۵ میلیون تومانی جذابیت بالایی برای سفته‌بازان بازار دارد. اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو نسبت به سه خودرو دیگر بسیار زیاد است.

بد نیست بدانید حاشیه سود سورن پلاس، ۸۰ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتومات، دیگر خودرو عرضه شده در این پیش فروش، تنها ۴۸ میلیون تومان است.

دلالان احساس خطر کرده‌اند

با افزایش قیمت اخیر محصولات خودروسازان شکاف قیمتی کارخانه و بازار به کمترین میزان خود در چند ماه اخیر رسیده است و به نظر می‌رسد با این شرایط بهترین راه برای کسب سود بیشتر توسط سفته‌بازان، ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده‌های ایران‌خودرو و سایپا باشد.

در حال حاضر تقاضای غیرمصرفی بازار که به نوعی مختص سفته‌بازان است به کمترین میزان خود رسیده و با این اوصاف به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در حال حرکت به سمت آزادسازی است. در واقع همزمان با ازیاد قیمت‌های کارخانه‌ای٬ در صورت افزایش تیراژ تولیدی انتظار کاهش اختلاف قیمتی بین بهای کارخانه و بازار آزاد وجود دارد و چنین چیزی طبیعتا به کاهش سود دلالان منجر خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به وضع مالیات برعایدی سرمایه که شامل خرید و فروش خودرو نیز می‌شود٬ ریسک دلالی خودرو افزایش یافته‌است و همین امر می‌تواند به کاهش فعالیت سفته بازانه و تشدید رکود در بازار خودروهای صفر کیلومتر منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MRazmavar
    MRazmavar | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

    چون خوشگله چرا اینقدر چرند نوشته

مطالب پیشنهادی