ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس ۸۹ با رابط کاربری جدید «پروتون» منتشر شد

فایرفاکس ۸۹ با رابط کاربری جدیدی به نام «پروتون» منتشر شد که منوهای مرورگر را ساده کرده و زبانه‌ها را به شکلی نمایش می‌دهد که با تمام نسخه‌های قبلی یا سایر مرورگرها متفاوت است. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

فایرفاکس ۸۹ با رابط کاربری جدیدی به نام «پروتون» منتشر شد که منوهای مرورگر را ساده کرده و زبانه‌ها را به شکلی نمایش می‌دهد که با تمام نسخه‌های قبلی یا سایر مرورگرها متفاوت است. این به‌روزرسانی همچنین شامل یکپارچگی بهتر با macOS و بهینه‌سازی‌هایی در زمینه حریم خصوصی است.

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس امروز در دسترس عموم قرار گرفت و اولین چیزی که کاربران متوجه آن خواهند شد، رابط کاربری جدید این نرم‌افزار است. رنگ‌بندی و نوار ابزار ساده‌تر شده تا قابلیت‌هایی که کمتر استفاده می‌شدند جلوی دید کاربر نباشند. منوها هم به نحوی تغییر پیدا کرده که مهم‌ترین قابلیت‌ها جلوی چشم باشند و نویز بصری کمتر شود.

پروتون به گونه‌ای طراحی شده تا ظاهر تمیزتری داشته باشد، در نتیجه هشدارها و پیام‌های غیرضروری حذف شده‌اند. زبانه‌هایی که قبلا به بالای صفحه چسبیده بودند حالا به‌صورت معلق درآمده‌اند. موزیلا می‌گوید طراحی دایره‌ای زبانه فعال نشانگر این است که کاربر هر زمان بخواهد می‌تواند زبانه را جابه‌جا کند. البته طراحی زبانه‌ها برخلاف تغییرات بخش منوها ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، چون ظاهر آن متفاوت با همه چیزهایی است که تاکنون دیده‌اید.

فایرفاکس ۸۹

نسخه macOS فایرفاکس ۸۹ یکپارچگی بیشتری با سیستم عامل اپل پیدا کرده. این نسخه از قابلیت اسکرول کشسانی پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد در ابتدا و انتهای صفحه اسکرول نرم‌تری داشته باشید. به‌علاوه، فایرفاکس ۸۹ حالا از زوم هوشمند پشتیبانی می‌کند؛ با کمک این قابلیت می‌توانید با دو انگشت روی ترک‌پد تپ کنید تا بخش خاصی از صفحه برایتان بزرگ‌تر شود.

بخش Private Browser هم با کمک قابلیت Total Cookie Protection در فایرفاکس ۸۹ بیشتر از قبل خصوصی شده است. این قابلیت کوکی‌های هر سایت را به همان جایی که ساخته شده، محدود می‌کند. با این کار شرکت‌ها نمی‌توانند وقتی از یک سایت به سایت دیگری می‌روید شما را ردیابی کنند. فایرفاکس ۸۹ همچنین از نسخه دوم SmartBlock استفاده می‌کند که در صورت مسدود بودن قابلیت‌های ردیابی، امکان گشت و گذار بی‌تکلف در سطح وب را فراهم می‌آورد.

فایرفاکس ۸۹

فایرفاکس ۸۹ روی اندروید و iOS هم جلوه‌هایی از این تغییرات را به همراه دارد. نسخه اندروید این مرورگر دارای آیکن‌های جدید است ولی این آیکن‌ها را مثل کروم اندروید در منوی شناور نگه داشته است. برای دانلود نسخه جدید فایرفاکس می‌توانید مرورگر خود را به‌روز کرده یا به وب‌سایت فایرفاکس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پسر زمستان
    پسر زمستان | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    خدا رو شکر موزیلا بالاخره از خواب بیدار 😐✌️

مطالب پیشنهادی