ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پس از نطق اصلی WWDC 2021، رویداد ویژه‌ای برای اپل موزیک برگزار می‌کند

اپل نطق اصلی مراسم WWDC 2021 را امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌کند، اما حالا اعلام شده که پس از پایان این مراسم رویداد دیگری از ساعت ۲۳:۳۰ با تمرکز بر قابلیت Spatial ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اپل نطق اصلی مراسم WWDC 2021 را امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌کند، اما حالا اعلام شده که پس از پایان این مراسم رویداد دیگری از ساعت ۲۳:۳۰ با تمرکز بر قابلیت Spatial Audio برای اپل موزیک برگزار خواهد شد.

اپل ساعاتی پیش با انتشار ویدیوی کوتاهی در سرویس اپل موزیک این خبر را اعلام کرد. در این ویدیو از کاربران خواسته شده که ساعت ۲۳:۳۰ امشب منتظر مراسم ویژه‌ای باشند. این مراسم در زمان‌بندی WWDC نیست و پیش‌تر حرفی از آن به میان نیامده بود.

کوپرتینویی‌ها حدود یک ماه پیش از اضافه شدن ویژگی «صدای فضایی» (Spatial Audio) و پخش بی‌اتلاف (Lossless) به اپل موزیک خبر دادند و قرار شد این ویژگی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) در دسترس کاربران قرار بگیرد. حالا احتمالا در مراسم امشب اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

اپل موزیک

اپل گفته بود مشترکان اپل موزیک در زمان عرضه می‌توانند از هزاران آهنگ با قابلیت صدای فضایی و دالبی اتموس بهره‌مند شوند. این شرکت وعده همکاری با هنرمندان و شرکت‌های پخش مختلف را داده بود تا محتواهایی بیشتری با پشتیبانی از ویژگی صدای فضایی تولید شود.

صدای فضایی روی تمامی هدفون‌های برند ایرپاد و بیتس که تراشه H1 یا W1 داشته باشند، پشتیبانی می‌شود. جدیدترین نسخه‌های آیفون، آیپد و مک هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

اپل همچنین قول داده که بیش از ۷۵ میلیون آهنگ در کاتالوگ سرویس اپل موزیک بی‌اتلاف در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کیفیت سرویس بی‌اتلاف از کیفیت CD با نرخ ۱۶ بیت بر ۴۴.۱ کیلوهرتز شروع می‌شود و تا ۲۴ بیت بر ۴۸ کیلوهرتز بالا می‌رود. این محتواها بر روی محصولات اپل قابل پخش خواهند بود. اپل موزیک در بهترین حالت می‌تواند امکان پخش به‌صورت Hi-Resolution Lossless را با نرخ ۲۴ بیت بر ۱۹۲ کیلوهرتزی فراهم کند، ولی پخش این کیفیت به مبدل جداگانه DAC نیاز خواهد داشت.

ویژگی‌های جدید اپل موزیک شامل سرویس بی‌اتلاف و صدای فضایی، بدون کسب هزینه اضافه در دسترس مشترکان اپل قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی