ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش بازار اپل احتمالا سال آینده میلادی به ۳ تریلیون دلار می‌رسد

با وجود افت ۵ درصدی ارزش بازار اپل نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱، تحلیلگر مشهور شرکت Wedbush معتقد است که اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار خود را به مرز ۳ تریلیون دلار برساند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

با وجود افت ۵ درصدی ارزش بازار اپل نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱، تحلیلگر مشهور شرکت Wedbush معتقد است که اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار خود را به مرز ۳ تریلیون دلار برساند.

«دن ایوز»، تحلیلگر شرکت Wedbush در گفتگو با خبرگزاری CNBC می‌گوید: «فکر می‌کنیم نهایتا ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد.» ارزش بازار اپل در حال حاضر ۲.۱ تریلیون دلار است. ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۸ از مرز ۱ تریلیون دلار گذاشت و در سال ۲۰۲۰ این رقم را دو برابر کرد.

ایوز ادامه می‌دهد: «اگر به نوآوری‌های اپل نگاه کنید، اگر به ابرچرخه‌ای نگاه کنید که هم‌اکنون در کسب و کار سرویس‌ها به وجود آمده، معتقدم که این‌ها همه بخشی از مرحله بعدی رشد هستند.» به نظر می‌رسد که این تحلیلگر برخلاف برخی تحلیلگران باور دارد که اپل همچنان نوآور باقی مانده است.

اپل تا سال‌ها به‌عنوان شرکت فروشنده سخت‌افزار شناخته می‌شد، اما از زمانی که تیم کوک به اپل آمده تمایل واضحی به سمت نرم‌افزارها و خدمات را مشاهده کرده‌ایم. این شرکت بیش از ۱ میلیارد دستگاه در دست کاربران دارد و طبیعی است که استراتژی متفاوتی را در سر بپروراند.

ایوز ارزش کسب و کار خدمات نرم‌افزاری اپل را حدود ۱ تریلیون دلار می‌داند و انتظار دارد که ارزش این کسب و کار در مسیر رسیدن ارزش کل شرکت به آستانه ۳ تریلیون دلار، تا ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یابد. او می‌گوید: «آن‌ها حصاری آهنی دور جامعه کاربران خود قرار داده‌اند و به پول‌سازی در این راه ادامه می‌دهد، در حالی که خرس‌های بازار و بدبین‌ها هنوز با شک و تردیدهای خود مشغول‌ هستند.»

تحلیل‌گر Wedbush می‌گوید اپل همچنان ثابت خواهد کرد که آن‌ها در اشتباهند: «به همین دلیل وقتی به دورنما نگاه می‌کنم، با وجود این دوره‌ تراکم، ارزش بازار اپل را در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ تریلیون دلار می‌بینم.» ایوز باور دارد که اپل فعلا مشغول کارگزاری زیربنایی است که سبب موج بعدی رشد در نرم‌افزارها و خدمات خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی