ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامانه اظهار ارز مسافری
تکنولوژی

سامانه اظهار ارز مسافری راه‌اندازی شد؛ گمرک به دنبال رجیستری موبایل واره‌ها

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی از راه‌اندازی سامانه اظهار ارز مسافری به منظور ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران خبر داد. همچنین مقدمات رجیستری موبایل واره‌ها فراهم شده و ساز و کار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۰

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی از راه‌اندازی سامانه اظهار ارز مسافری به منظور ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران خبر داد. همچنین مقدمات رجیستری موبایل واره‌ها فراهم شده و ساز و کار آن به زودی اعلام خواهد شد.

«غلامرضا صفاری طاهری» در جلسه مشترک با معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، حسابرس کل دیوان محاسبات و معاونین گمرک فرودگاه امام (ره) اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه اظهار ارز مسافر راه اندازی شده است و مسافران در هنگام ورود یا خروج از کشور موظف هستند ارز همراه خود را به بخش مسافری گمرک اظهار کنند. هدف از راه‌اندازی این سامانه، ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران عنوان شده است.

این در حالی است که سامانه ارز همراه مسافر از آبان 99 به‌صورت پایلوت در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) عملیاتی شده بود تا ظرف دو ماه با رفع ایرادهای احتمالی، نسخه نهایی آن در تمامی مبادی ورودی و خروجی مسافری کشور که شرایط لازم را دارند، راه‌اندازی شود.

پیش‌تر نیز «رضا گلی»، مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران در این باره اعلام کرده بود: «حسب مقررات جاری، مسافران ورودی می‌توانند هر مقدار ارز همراه خود داشته باشند، ولی باید مازاد بر ۱۰ هزار یورو و معادل آن در مورد سایر ارزها را به گمرک و در آن سامانه اظهار کنند تا چنانچه با بررسی کارشناسان گمرک، ظن به پولشویی وجود نداشته باشد، آن را تحویل بگیرند.»

بنا به گفته وی، طبق مقررات مسافران خروجی از مرزهای هوایی می‌توانند پنج هزار یورو یا معادل آن در مورد سایر ارزها و از سایر مرزهای خروجی، دو هزار یورو یا معادل آن در مورد سایر ارزها، به همراه داشته باشند اما مازادر بر آن را باید در سامانه اظهار کنند در غیر این صورت علاوه بر ضبط ارز مکشوفه قاچاق، به مجازات محکوم می‌شوند.

آماده‌‌سازی مقدمات رجیستری موبایل واره‌ها

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) در ادامه به تصمیم دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبنی بر اضافه شدن دستگاه‌های شبه تلفن همراه (موبایل واره)، برای رجیستری اشاره کرد و گفت:

«مقدمات این کار فراهم شده است که با تصمیم ستاد و تعامل اعضا و همکاری گمرک، زمان و ساز و کار اجرایی شدن این تصمیم در دست بررسی است تا به زودی در مبادی ورودی کشور عملیاتی شود.»

لازم به ذکر است هفته گذشته «علی وکیلی»، مدیرکل دفتر واردات، به گمرکات اعلام کرد تا طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها اعم از تبلت و ساعت هوشمند (دارای سیم کارت) همراه مسافرین ورودی به کشور، اجرا و عینا مطابق رویه رجیستری گوشی‌های مسافری اقدام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

    علی برکت الله
    از یک جنبه این مورد خوبه تا به پذیرش FATF چراغ سبز نشون بدیم اون بخش ارزی
    اما رجیستری تبلت و ساعت سیم کارت بازم در راستای همون پر کردن کمبود خزانه است

  • مممممم
    مممممم | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

    لعنت

مطالب پیشنهادی