ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی وای دی تانگ ۲۰۲۱ بنزینی با نصف قدرت مدل هیبریدی به ایران رسید

به تازگی تصاویری از تست شاسی بلند معروف و هیبریدی BYD یعنی مدل تانگ در خیابان های تهران منتشر شده است که البته ظاهری پوشیده شده با برچسب های مخصوص بدنه دارد اما با توجه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

به تازگی تصاویری از تست شاسی بلند معروف و هیبریدی BYD یعنی مدل تانگ در خیابان های تهران منتشر شده است که البته ظاهری پوشیده شده با برچسب های مخصوص بدنه دارد اما با توجه به قدمت حضور این خودرو در جهان با یک نگاه می توان حدس زد که با چه خودرویی طرف هستیم. محصول هیبریدی و شاخص BYD قرار بود پیش از تحریم های صنعت خودروسازی با قیمتی در حدود 200 الی 250 میلیون تومان راهی ایران شود، اما پس از برهم خوردن شرایط اقتصادی عملا عرضه این خودرو نیز به تعویق افتاد و حدود یکسال قبل بود که با عرضه نسل جدید و مدرن بی وای دی تانگ در جهان، عملا ماجرای واردات نسخه قدیمی به ایران از دستور کار خارج شد و حالا نیز اولین نسخه‌ها از مدل بنزینی این نسل جدید این خودرو به شرکت کارمانیا وارد شده است و ظاهرا عرضه مدل هیبریدی فعلا اتفاق نخواهد افتاد.

بی وای دی تانگ ۲۰۲۱ به ایران رسید؛ امید تازه برای حواله‌داران کارمانیا - خرداد 1400

بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی، کارمانیا پس از تست دو دستگاه بی وای دی تانگ جدید ۲۰۲۱ در صدد عرضه این خودرو به بازار کشور است و می خواهد این کراس اوور جدید را به فهرست محصولات خود اضافه کند. اما نکته جالب آنکه این خودروها برخلاف تانگ های قبلی فقط مجهز به پیشرانه بنزین سوز هستند و با توجه به حذف شدن موتورهای برقی کمتر از نصف مدل هیبریدی قدرت ارائه می کنند.

به گفته مشتریان کارمانیا، این شرکت خودروسازی به آنها اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه جاری، تکلیف محصول بنزینی و جدید این خودروساز بخش خصوصی مشخص می شود و حواله داران این شرکت می‌توانند از محصولات جدید را جهت تحویل انتخاب کنند.

 

بی وای دی تانگ هیبریدی خودرویی با بهای فراتر از ۴۵ هزار دلار در بسیاری از بازارها است، امروز به خاطر امکان سفارش گذاری در نسخه بنزینی تک دیفرانسیل قیمتی حدود ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار را دارد. با معرفی نسخه بنزینی تانگ، می‌توان این خودروی جدید را نسل جدید بی وای دی S7 معرفی کرد. زیرا از نظر ابعاد و اندازه، کلاس فنی و… در رده S7 قرار دارد و به راحتی تانگ جای خالی آن کراس اوور را پر می کند.

بی وای دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است که توان ۲۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. یکی از ویژگی های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در ۱۵۰۰rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (در برخی نسخه ها از نوع دو کلاچه است) باعث می شود تا بی وای دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۶ ثانیه ثبت کند که بازهم این خودرو را در زمره کراس اوور های قدرتمند موجود در بازار قرار می دهد اما متاسفانه این ارقام در مقایسه با شتاب کمتر از 5 ثانیه ای مدل هیبریدی (با بیش از 500 اسب بخار قدرت) بسیار ضعیف و کُند به نظر می رسد٬‌ هرچند در مقایسه با سایر خودروهای بنزینی هم کلاس عملکردی قابل قبول و حتی بهتر دارد.

براساس قیمت فعلی ارز می توان پیش بینی کرد که قیمت تمام شده نسخه بنزینی بی وای دی تانگ (با ارز ۲۴ هزار تومانی) در بازار کشورمان فراتر از یک میلیارد تومان خواهد بود.

اولین اطلاعات از تست بی وای دی تانگ در ایران - ۱۳۹۹

بی وای دی تانگ در خیابان های تهران

چند ماه قبل تصاویری از تست نسل اول و قدیمی بی وای دی تانگ در خیابان های تهران منتشر شده است که بسیار جالب به نظر می رسد. نخستین مسئله در این خصوص این است که با توجه به شرایط فعلی و برهم خورد نظم و روال کاری مونتاژ خودروهای چینی در کشور و ممنوع بودن واردات خودرو به ایران، اساسا آیا امیدی به عرضه چنین خودرو گران قیمتی در بازار وجود دارد یا خیر؟

hdr

پاسخ البته چندان روشن نیست، اما می توان حدس زد که در شرایط فعلی گزینه واردات این خودرو مدرن و پیشرفته بسیار بعید است و تنها شاید بتوان به مونتاژ شدن بی وای دی تانگ امید بست. مسئله دوم نیز به قدیمی بودن این نسخه نسبت به مدل جدید حاضر در بازار چین مربوط می شود که البته اتفاق چندان عجیبی در بین اهالی جاده مخصوص نیست، به خصوص که در واقع نسل فعلی بی وای دی S6 که در ایران عرضه می شود نیز در چین جای خود را به مدل به روز تر BYD S7 داده است.

https://static.digiato.com/digiato/2018/04/BYD-Tang-2019-6.jpg
نسل جدید بی وای دی تانگ

با این اوصاف شاید شانس اندکی برای عرضه نسل اول بی وای دی تانگ در ایران وجود داشته باشد، اما این خودرو 505 اسب بخاری که از موتور چهار سیلندر توربو دو لیتری با قدرت 205 اسب بخار در چرخ های جلو و موتورهای برقی 300 اسب در محور عقب نیرو می گیرد و شتاب صفر تا صد 5 ثانیه ای را ارائه می دهد، با چه قیمتی در کشور عرضه خواهد شد؟

پلتفرم بی وای دی تانگ

با توجه به اعلام قیمت 200 الی 250 میلیونی در شرایط دلار 4000 تومانی، می توان حدس زد که حالا با توجه به شرایط اقتصادی و استفاده خودروسازان ار نرخ ارز نیمایی، شاهد اعلام قیمتی بیش از 600 میلیون تومان برای این خودرو باشیم، هرچند که مسلما نمی توان به درستی رقم مذکور را پیش بینی کرد، اما به هرحال شکی نیست که BYD تانگ یکی از جذاب ترین خودروهای هیبریدی جهان است و در صورت عرضه در ایران می تواند به خصوص در شرایط ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، به تافته ای جدا بافته در بازاری ماتم زده، مبدل شود.

بی وای دی تانگ از نمای سه رخ

درون کابین بی وای دی تانگ بی وای دی تانگ از نمای پشت

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

    چجوری قیمتیش میشه بالای 1 میلیارد وقتی نوشتین 25 هزار دلار. چیزی نزدیک 600 میلیون میشه. یعنی این همه دلال ها میخورن؟

  • مجید
    مجید | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    کارمانیا همون ماشینایی که بابتش یک سال و نیم پیش بابتش جیب ملت رو خالی کرد تحویل بده، تانگ پیشکش!
    اون از S6 با گیربکس ...

    • مجید
      مجید | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

      کارمانیا همون ماشینایی که بابتش یک سال و نیم پیش بابتش جیب ملت رو خالی کرد تحویل بده، تانگ پیشکش!
      اون از S6 با گیربکس …
      اون از F3 که چندتا تولید کرد، بعد بیخیال شد
      اون از S7 که ۳ هزارتا ظاهرا ثبت نام کرده و هنوز یک پیچ نمیده! نماینده مشتری ها هم چند روز پیش با مدیرعاملش (سالاری) جلسه داشتن و ظاهرا هنوز هیچ خبری نه از قطعات هست نه از قیمت (اونم برای ماشینی که پولش رو زمان دلار ۳۶۰۰ و ۳۸۰۰ آزاد قبل از ترامپ گرفتن)
      یکی از مدیرانش هم میگفت ۸۰۰ تا تعهد S6 داریم و همون رو هم موندیم چکار کنیم!
      لابد با تانگ هم میخوان یک بازه ی درآمدی دیگه و یک قشر سطح بالاتر رو چندسال سرکار بزارن!

      • ZZR100
        ZZR100 | ۱ تیر ۱۳۹۸

        داداش دیگه اینجوری هم نیست که من خودم S6 ثبت نام کردم موعد تحویلم مهره رفتم صحبت کردم گفتن الان شهریور و میدن مهر رو هم سر موقع یا نهایتا یکماه بعد تحویل میدن.
        s7 رو هم از اشناها ثبت نام کرده اونم گفت رفته صحبت کرده گفته تا آخر سال ماشینش و میدن

        • navid
          navid | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

          ZZR100 . دوست عزیز تونستی بی وای دی اس6 رو بگیری؟ :))))
          آشنات تونست سوار بی وای دی اس7 بشه یا نه؟ :))))

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    ? ? ? ? چقدر بدبخت شدیم که گذاشتن نسل اول از رده خارج بشه بعد وارد کنن یا مونتاژ یا هرکوفتی که اسمش هست رو (واسه درست کردن کاسبی جدید) ?‍♂️ بدن مردم شریف ایران

مطالب پیشنهادی