ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاروان پلاگین هیبریدی انقلابی فولکس واگن مولتی ون رسما معرفی شد

فولکس واگن، کلاس کاروان های خود موسوم به MPV را با تغییر پلت فرم، طراحی ظاهری و داخلی بروز کرده است. فولکس واگن مولتی ون به عنوان انقلابی‌ترین محصول این شرکت در طول 71 سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

فولکس واگن، کلاس کاروان های خود موسوم به MPV را با تغییر پلت فرم، طراحی ظاهری و داخلی بروز کرده است. فولکس واگن مولتی ون به عنوان انقلابی‌ترین محصول این شرکت در طول 71 سال تولید کاروان ها شناخته خواهد شد. این شرکت با تغییر نام نسل قبلی با نام Caravelle، به دنبال تمییز دادن ون تجاری Transporter با محصول جدید است. زیرا محصول جدید از یک پلت فرم کاملا متفاوت بهره می‌برد.

فولکس واگن به زودی مدل Transporter را با یک ون ساخت شرکت فورد جایگزین خواهد کرد تا مدل فورد ترانزیت یک دوقلو با برند فولکس واگن داشته باشد.

مدل هفت نفره نیز با پلت فرم MQB فولکس واگن عرضه خواهد شد. این پلت فرم در مدل های مختلفی از جمله سئات Tarraco، اشکودا Kodiaq و فولکس واگن تیگوان استفاده می‌شود.

این تغییر پلت فرم امکان استفاده از ویژگی های پلت فرم MQB از جمله استفاده از پیشرانه پلاگین هیبریدی، ارگونومی بالا و همینطور زبان طراحی جدید را به این کاروان می‌بخشد.

مولتی ون از یک موتور بنزینی 1.4 لیتری توربوشارژ شده با حداکثر قدرت 148 اسب بخار به همراه یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 114 اسب بخار نیرو می‌گیرد و مجموع قدرت آن به 215 اسب بخار می‌رسد. یک بسته باتری با ظرفیت 13 kWh نیز نیرو رسان موتور الکتریکی است. حداکثر برد حرکتی آن نیز در حالت تمام برقی به 50 کیلومتر می‌رسد.

گرچه مدل های تک سوز از جمله دو موتور 1.5 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ شده و همینطور یک مدل دیزلی با حداکثر قدرت 201 اسب بخار نیز توسط فولکس واگن به فروش خواهد رسید.

مدل پلاگین هیبریدی از یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه موسوم به DSG بهره می‌برد. مدل های تک سوز از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک معمولی بهره خواهند برد.

به طور معمول کاروان های فولکس واگن با رنگ بدنه دوگانه عرضه می‌شود اما حال به لطف یک جلو پنجره مشبک عرضی و چراغ های LED زبان طراحی متفاوتی به نسبت مدل سابق یعنی Caravelle پیدا کرده است.

در مدل استاندارد ابعاد مولتی ون به ترتیب عرض، طول و ارتفاع برابر با 1941، 4973 و 1903 میلی متر است. مدل با فاصله بین دو محور بیشتر طولی برابر با 5173 میلی متر دارد.

در مجموع این کاروان کمی از نسل فعلی یعنی T6 بزرگ تر است. با بهبود آیرودینامیک خودرو نیز مصرف سوخت آن کاهش پیدا کرده است.

فولکس واگن ادعا می‌کند که مولتی ون فضای داخلی بیشتری دارد و انعطاف پذیری بیشتری را به مخاطب می‌دهد. به طور مثال 5 صندلی عقب را می‌توان به طور کامل حذف کرد. همچنین ردیف دوم را نیز می‌توان به طور چرخشی حرکت داد تا صندلی ها رو به روی یکدیگر قرار بگیرند.

همچنین قابلیت حذف کنسول مرکزی به همراه ترمز دستی و دسته دنده، یک فضای تخت را در کف کابین فراهم می‌کند. در نتیجه این اقدام فضای صندوق عقب از 469 لیتر به 1844 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر تغییرات نیز می‌توان به اضافه شدن پشت آمپری دیجیتال  به ابعاد 10.25 اینچی و یک صفحه نمایش 10 اینچی لمسی در بخش مرکزی کنسول اشاره کرد. همچنین قابلیت انتخاب دو آپشن مهم یعنی شارژ وایرلسی و هدآپ دیسپلی نیز امکان پذیر است.

ویژگی های پیشرفته ایمنی از جمله شناسایی علائم کنار جاده ای، کنترل خودرو در یک خط و ترمز اضطراری خودکار نیز به این مدل راه پیدا کرده است.

ویژگی رانندگی نیمه خودکار نیز در این کاروان به کار رفته است. این سیستم که با نام تجاری IQ.Drive شناخته می‌شود با استفاده از کروز کنترل تطبیقی و سیستم کنترل خودرو در یک خط امکان رانندگی نیمه خودکار را فراهم می‌آورد.

انتظار می‌رود این کاروان با قیمت بیش از 50 هزار پوند به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی