ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلو اوریجین صندلی سفر به فضا با جف بزوس را به مبلغ ۲۸ میلیون دلار فروخت

مزایده فروش صندلی اولین پرواز انسانی بلو اوریجین به فضا که «جف بزوس» و برادرش «مارک بزوس» هم در آن حضور خواهند داشت، به پایان رسید و این صندلی با مبلغ ۲۸ میلیون دلار فروخته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

مزایده فروش صندلی اولین پرواز انسانی بلو اوریجین به فضا که «جف بزوس» و برادرش «مارک بزوس» هم در آن حضور خواهند داشت، به پایان رسید و این صندلی با مبلغ ۲۸ میلیون دلار فروخته شد. هویت خریدار فعلا مخفی نگه داشته شده اما انتظار می‌رود که تا چند هفته دیگر با او آشنا شویم.

پرواز «نیو شپرد» که ۲۹ تیر ماه انجام خواهد شد، نخستین پرواز انسانی شرکت بلو اوریجین به فضا خواهد بود که علاوه بر سه مسافر یادشده، یک نفر دیگر را هم به فضا می‌برد. «آریان کورنل»، مدیر فروش بلو اوریجین درباره پایان مزایده گفت: «باید تشریفات اداری نهایی را با برنده تکمیل کنیم.»

این مزایده در مرکزی متعلق به RR Auction در ماساچوست برگزار شد. شرکت‌کنندگان از طریق تماس تلفنی در مزایده حضور داشتند و قیمت پیشنهادی در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه از ۴.۸ میلیون به ۲۸ میلیون رسید. عواید حاصل از این مزایده قرار است به خیریه غیرانتفاعی Club For The Futute اهدا شود که از زیرمجموعه‌های بلو اوریجین است.

نیو شپرد یک موشک ۱۸ متری با قابلیت استفاده مجدد است که طراحی شده تا کپسولی با شش صندلی را تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین به فضا ببرد. این ماموریت حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد و حدود ۳ دقیقه به سرنشینان خود فرصت می‌دهد تا گرانش ضعیف زیرمدار زمین را تجربه کنند. جف بزوس تا چند هفته دیگر از سمت مدیرعاملی آمازون کنار می‌رود و جای خود را به «اندی جاسی» می‌دهد. او هفته پیش اعلام کرد که به همراه برادرش در این پرواز حضور خواهد داشت.

رقم ۲۸ میلیون دلار برای سفری به زیرمدار زمین نصف قیمت ماموریت‌های عادی به مدار زمین است. بلو اوریجین که از سال ۲۰۱۵ تا به حال ۱۵ بار موشک نیو شپرد را آزمایش کرده، هنوز قیمت واقعی این صندلی را اعلام نکرده است. چهارمین مسافر اولین پرواز بلو اوریجین به‌زودی معرفی خواهد شد ولی هنوز نمی‌دانیم که این شرکت چگونه مسافر خود را انتخاب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    همسفر شدن با جف بزوس یا اولین سفر
    چی باعث این قیمت بالای بلیط شده؟

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

      هیچکدوم. فقط پول یک شبه و بادآورده از معاملات سهام و امثالهم.

مطالب پیشنهادی