ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس می‌خواهد اینترنت استارلینک را در اختیار مسافران هواپیماها قرار دهد

اسپیس ایکس در حال گفتگو با چند شرکت هواپیمایی است تا بتواند برای مسافران پروازها اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه کند. یکی از مدیران این شرکت می‌گوید آن‌ها تاکنون در این زمینه چند آزمایش انجام داده‌اند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اسپیس ایکس در حال گفتگو با چند شرکت هواپیمایی است تا بتواند برای مسافران پروازها اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه کند. یکی از مدیران این شرکت می‌گوید آن‌ها تاکنون در این زمینه چند آزمایش انجام داده‌اند و در آینده نزدیک محصول نهایی خود را ارائه خواهند کرد. با این حال فعلا زمان‌بندی مشخصی برای عرضه این سرویس اعلام نشده است.

«جاناتان هافلر»، معاون ریاست اسپیس ایکس اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است: «ما محصول هوایی خاص خودمان را در دست توسعه داریم. تاکنون چند پیش‌نمایش از این محصول را نشان داده‌ایم و می‌خواهیم با نهایی کردن این پروژه در آینده نزدیک آن را روی هواپیماها به کار بگیریم.»

هافلر گفته با چند هواپیمایی در حال مذاکره است ولی از زمان دقیق عرضه این سرویس خبر نداده. او صرفا گفته امیدوار است که عرضه اینترنت هوایی آن‌ها زودتر از انتظار اجرایی شود.

شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر برای تامین اینترنت پروازهای خود مشغول کار با دو شرکت «وایاست» و «اینتل‌ست» هستند. ولی اینترنت این دو شرکت از طریق ماهواره‌های مدار دوردرست زمین تامین می‌شود، در حالی که ماهواره‌های استارلینک در مدار پایین‌تری قرار دارند و به‌صورت بالقوه می‌توانند سرعت اینترنت مسافران پروازها را افزایش دهند.

اینترنت استارلینک

هافلر می‌گوید استارلینک یک شبکه مش جهانی ایجاد می‌کند که همه هواپیماها در زیر رادار این شرکت می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند: «مسافران و مشتریان می‌خواهند تجربه فوق‌العاده‌ای داشته باشند که ماهواره‌های زمین‌آهنگ قادر به ارائه آن‌ها نیستند.»

رئیس شرکت اسپیس ایکس می‌گوید آنتن‌های هوایی استارلینک نوعی از آنتن‌های مصرفی روی زمین خواهند بود. این آنتن‌ها هم قرار است توسط خود اسپیس ایکس ساخته شوند و به دست طرف‌های قرارداد برسند. هافلر می‌گوید اگرچه سیستم فعلی ماهواره‌های استارلینک قادر به پوشش بازار هوانوردی است، ولی این شرکت برای خدمت‌رسانی به پروازهای فرا-اقیانوسی نیازمند لینک‌های میان-ماهواره‌ای خواهد بود. اسپیس ایکس اسم این لینک‌ها را «لیزرهای فضایی» گذاشته و می‌خواهد آن‌ها را به نسل بعدی ماهواره‌های خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی