ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت فرانسوی «فراماتومه» از نشت یک نیروگاه هسته‌ای در چین خبر داد

دولت آمریکا در یک هفته اخیر مشغول ارزیابی گزارشی پیرامون نشت یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای چین بوده، نیروگاهی که شرکت فرانسوی «فراماتومه» مالکیت بخشی از آن را برعهده دارد. این کمپانی فرانسوی که در فعالیت‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

دولت آمریکا در یک هفته اخیر مشغول ارزیابی گزارشی پیرامون نشت یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای چین بوده، نیروگاهی که شرکت فرانسوی «فراماتومه» مالکیت بخشی از آن را برعهده دارد. این کمپانی فرانسوی که در فعالیت‌های نیروگاه مشارکت می‌کند، هشدار داده که یک خطر رادیولوژیکی قریب‌الوقوع منطقه را تهدید می‌کند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری سی‌ان‌ان از مقامات و اسناد دولت آمریکا به دست آورده، در نامه این شرکت فرانسوی به وزارت انرژی آمریکا ادعا شده که سطح تحمل سیستم‌های تشخیص تشعشع در اطراف نیروگاه «تایشن» در استان «گوانگ‌دانگ» بالا برده شده تا نیروگاه تعطیل نشود.

علی‌رغم هشدار شرکت فرانسوی فراماتومه، دولت بایدن معتقد است که وضعیت نیروگاه تایشن هنوز به سطح بحرانی نرسیده. با این حال، عجیب است که این شرکت برای دریافت کمک به سراغ دولت آمریکا رفته، در حالی که دولت چین هنوز وجود مشکل در این نیروگاه را تایید نکرده است.

شورای امنیت ملی آمریکا هفته پیش بر سر این موضوع چند جلسه برگزار کرد تا شرایط را بررسی کند. منابع می‌گویند دولت بایدن در این زمینه با دولت فرانسه و کارشناسان وزارت انرژی خود مشورت کرده و با دولت چین هم در تماس بوده ولی هنوز اطلاعاتی درباره این تماس‌ها به دست نیامده است.

دولت ایالات متحده فعلا از ارائه توضیح درباره ارزیابی خود از این واقعه خودداری کرده، اما مقامات شورای امنیت، وزارت کشور و وزارت انرژی آمریکا تاکید دارند که اگر تهدیدی مردم چین را تهدید کند، آن‌ها مطابق معاهدات موجود در زمینه سوانح هسته‌ای موضوع را به اطلاع مردم خواهند رساند.

نامه شرکت فراماتومه به دولت آمریکا برای دریافت کمک فنی بوده است. با این حال، تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یا ادامه فعالیت این نیروگاه به‌طور کامل به دولت چین بستگی دارد. نیروگاه تایشن دیروز با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود تاکید کرد که شاخص‌های محیطی برای خود نیروگاه و مناطق اطراف آن در سطح عادی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    لعنت به چین

  • realtime
    realtime | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    بله چین میگه عادیه. توقع دیگه ای داشتیم؟

  • MasBana
    MasBana | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

    فرانسه میگه نشت کرده از آمریکا کمک فنی خواسته، چین کمونیست معتقده همه چیز گل و بلبله

مطالب پیشنهادی