ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: iPadOS 15 با تغییرات رابط کاربری به افراد بیشتری در مولتی‌تسکینگ کمک می‌کند

تغییر سیستم چندوظیفگی یا مولتی‌تسکینگ در iPadOS 15 به کاربران نشان داد که چگونه می‌توانند از آیپد خود بهتر استفاده کنند. حالا معاون بازاریابی جهانی و معاون تجربه سیستم‌های هوشمند اپل در مصاحبه‌ای درباره این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

تغییر سیستم چندوظیفگی یا مولتی‌تسکینگ در iPadOS 15 به کاربران نشان داد که چگونه می‌توانند از آیپد خود بهتر استفاده کنند. حالا معاون بازاریابی جهانی و معاون تجربه سیستم‌های هوشمند اپل در مصاحبه‌ای درباره این قابلیت بیشتر توضیح داده‌اند.

«باب بورچرز» و «سباستین مارینو-مس» در مصاحبه مفصلی به تغییرات iPadOS 15 از جمله در زمینه چندوظیفگی و میانبرهای کیبورد پرداخته‌اند. بورچرز می‌گوید قبول دارد که سیستم چندوظیفگی iPadOS 15 باید تغییر می‌کرد: «نگرش ما به این مسئله از دید حرکت به سمت جلو و افزایش کاربردهای دستگاه است. با وجود اینکه در گذشته حرفه‌ای‌ها کاربر اصلی قابلیت چندوظیفگی بودند، ولی ما می‌خواهیم گستره کاربران این سیستم را افزایش دهیم و فکر می‌کنیم افراد خیلی بیشتری می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند.»

مارینو-مس درباره تغییرات چندوظیفگی گفت یکی از اهداف آن‌ها ساده‌سازی مدل عملکرد این قابلیت بوده است: «برای مثال، اگر در حالت نمایش دوگانه هستید و یکی از پنجره‌ها را تعویض می‌کنید، پرده‌ها به نحوی کنار می‌روند و می‌توانید ببینید که اپ بعدی به صفحه وارد می‌شود. این فرآیند دیگر چندان مخفیانه صورت نمی‌گیرد.»

مارینو-مس افزود: «فکر کنم ما شدیدا به ساخت یک مدل ذهنی اعتقاد داریم که به کاربران نشان دهد هر آیتم روی آیپد کجا قرار دارد. به نظرم این قضیه در مورد صفحه خانگی دستگاه ثابت شده است. مردم از طریق یک مدل ذهنی بسیار قوی می‌دانند که چه آیتم‌هایی در صفحه خانگی وجود دارد و اپ‌ها چگونه جایگذاری شده‌اند.»

یکی از دیگر اهداف iOS 15 این بود که همه‌چیز از طریق کیبورد قابل دسترس باشد. مارینو-مس گفته: «همه تغییرات جدید سیستم و چندوظیفگی از طریق میانبرهای کیبورد در دسترس قرار می‌گیرد. منوی جدید میانبر کیبورد همه میانبرهای موجود را به شما نشان می‌دهد.» به گفته او اپل تصمیم قاطعانه‌ای برای توسعه و شناساندن میانبرها در مک و iPadOS گرفته است.

بورچرز و مارینو-مس در بخش دیگری از این مصاحبه به آسان شدن فرآیند کشف قابلیت‌های جدید و یونیورسال کنترل نیز اشاره کردند که امکان هماهنگی دستگاه‌های اپل را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی