ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ Files در iPadOS 15 از فرمت NTFS و نوار پیشرفت انتقال فایل پشتیبانی می‌کند

اپل هفته پیش از iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرد ولی ما همچنان مشغول کشف ویژگی‌های جدید این نسخه هستیم که در نطق اصلی اپل به آن‌ها اشاره‌ای نشدند. iPadOS 15 حالا در اپ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اپل هفته پیش از iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرد ولی ما همچنان مشغول کشف ویژگی‌های جدید این نسخه هستیم که در نطق اصلی اپل به آن‌ها اشاره‌ای نشدند. iPadOS 15 حالا در اپ Files نوار پیشرفت کار دارد و از فرمت NTFS هم پشتیبانی می‌کند.

در نسخه جدید iPadOS، زمانی که یک فایل را در اپلیکیشن Files کپی می‌کنید، نوار پیشرفتی نشان داده می‌شود که مشخص می‌کند چقدر اطلاعات جابه‌جا شده و چقدر زمان باقی مانده است. به‌علاوه، آیکن نمایش پیشرفت در سمت راست دکمه ساخت پوشه جدید ظاهر می‌شود و کاربران از آن‌جا می‌توانند عملیات‌های در حال اجرا را لغو کنند.

افزون بر این، حالا اگر یک فلش USB با فرمت NTFS را به آیپد وصل کنید، می‌توانید اطلاعات آن را در اپ Files ببینید. البته شایان ذکر است که پشتیبانی از NTFS هنوز به‌طور کامل پیاده‌سازی نشده، بنابراین فقط امکان خواندن فایل‌ها را دارید و نمی‌توانید در درایوهای NTFS فایل جدید بریزید. با این حال، اضافه شدن این ویژگی به خودی خود اتفاق خوبی است و می‌تواند به کاربران تبلت‌های اپل کمک کند.

اپ Files در iPadOS 15

کاربرانی که از ماوس یا ترک‌پد برای آیپد استفاده می‌کنند، می‌توانند در iPadOS 15 فایل‌ها را با نشانگر ماوس به‌صورت گروهی انتخاب و کپی کنند. با این ویژگی دیگر لازم نیست فایل‌ها به‌صورت تکی انتخاب شوند. منتها، اپ Files حداقل در نسخه بتای ۱ هنوز اندازه پوشه‌ها را نشان نمی‌دهد و امکان باز کردن فایل‌های DMG را فراهم نمی‌کند. کاربران زیادی خواستار اضافه شدن این ویژگی به اپ Files بودند ولی متاسفانه هنوز چنین تغییری اعمال نشده است.

بتای iPadOS 15 در حال حاضر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. بتای عمومی این سیستم عامل در ماه ژوئیه عرضه می‌شود و نسخه نهایی آن در فصل پاییز از راه می‌رسد. اپل در iPadOS 15 ویژگی‌های جدید بسیاری از جمله تغییر در بخش چندوظیفگی را ارائه می‌کند که باعث افزایش بهره‌وری تبلت‌ها می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی