ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مک‌لارن از سال آینده در مسابقات رالی خودروهای برقی Extreme E شرکت می‌کند

کمپانی مکلارن تصمیم گرفته از فصل آینده در مسابقات Extreme E حضور پیدا کند. این سری مسابقات مخصوص خودروهای آفرود و رالی با پیشرانه‌های الکتریکی بوده و در برخی از صعب‌العبورترین مناطق جهان برگزار شود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کمپانی مکلارن تصمیم گرفته از فصل آینده در مسابقات Extreme E حضور پیدا کند. این سری مسابقات مخصوص خودروهای آفرود و رالی با پیشرانه‌های الکتریکی بوده و در برخی از صعب‌العبورترین مناطق جهان برگزار شود. خودروساز انگلستانی مثل سایر تیم‌ها با اتومبیل اودیسه 21 وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

اگرچه مکلارن جزو برندهای پرافتخار و با سابقه در زمینه مسابقات اتومبیلرانی است، ولی در حوزه خودروسازی قدمت زیادی نداشته و یک شرکت نوپا محسوب می‌شود. این کمپانی انگلستانی در سال 1992 و با معرفی ابرخودروی افسانه‌ای F1 به تولید خودرو رو آورد. البته مکلارن در آن مقطع هنوز یک خودروساز مستقل نبود و 19 سال طول کشید تا این کمپانی با تولید MP4-12C به استقلال کامل برسد.

مکلارن عنوان دومین تیم موفق در تاریخ رقابت‌های فرمول یک را (پس از فراری) در اختیار دارد. این برند در مسابقات دیگری مثل Can Am، ایندیکارز و جی‌تی نیز شرکت کرده است. اما تا بحال تمامی مسابقاتی که مکلارن در آنها حضور داشته، روی سطوح آسفالته برگزار شده‌اند و Extreme E نخستین مسابقه‌ای به شمار می‌رود که پای این کمپانی را به سطوح خاکی و آفرود باز می‌کند.

شاید فکر کنید مکلارن در زمینه خودروهای الکتریکی بی‌تجربه است، اما باید گفت این کمپانی در سبد محصولات خود مدل‌هایی هیبریدی چون P1، آرتورا و اسپیدتیل را داشته و در عین حال جزو تامین‌کنندگان باتری برای مسابقات فرمول E است.

تیم Extreme E مکلارن تحت لوای بخش ریسینگ این برند (McLaren Racing) فعالیت کرده و اعضای آن متشکل از برخی پرسنل تیم فرمول یک و دیگر متخصصان خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم در این مسابقات تیم‌ها مجاز هستند در هر مسابقه از چهار مکانیک، یک مهندس و دو راننده استفاده کنند.

پیش از مکلارن تیم‌های دیگری مثل Rosberg X Racing، تیم X44 و JBXE برای حضور در مسابقات Extreme E اعلام آمادگی کرده‌اند. جالب اینکه هر یک از تیم‌های مذکور به یکی از قهرمانان مسابقات فرمول یک وابسته بوده و به ترتیب توسط نیکو رزبرگ، لوئیز همیلتون و جنسن باتن بنیانگذاری شده‌اند. ناگفته نماند مکلارن هدف از شرکت در مسابقات Extreme E را یادگیری و کسب تجربه اعلام کرده است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی