ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زمان انتشار ویندوز ۱۱
تکنولوژی

مایکروسافت احتمالا امکان ارتقای رایگان از ویندوز ۷ و ۸.۱ به ویندوز ۱۱ را فراهم می‌کند

اگرچه مایکروسافت هفته آینده بطور رسمی از ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند، اما اخیرا بیلد این سیستم عامل منتشر شده که ما را با آن آشنا می‌کند. حالا آنطور که مدارک می‌گویند، احتمالا ارتقا به ویندوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اگرچه مایکروسافت هفته آینده بطور رسمی از ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند، اما اخیرا بیلد این سیستم عامل منتشر شده که ما را با آن آشنا می‌کند. حالا آنطور که مدارک می‌گویند، احتمالا ارتقا به ویندوز ۱۱ از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ رایگان خواهد بود.

در اسکرین‌شات‌های زیر، ویندوز ۱۱ دارای پیکربندی کلید محصول برای پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸.۱ است. اگرچه فایلی برای ویندوز ۸ هم وجود دارد، اما از این نسخه پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین اگر کاربری دارای ویندوز ۸ باشد، برای دسترسی به ویندوز ۱۱ ابتدا باید ویندوز ۸.۱ را نصب کند تا به جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت دست یابد.

از آنجایی که بیلد ویندوز ۱۱ به تازگی افشا شده و هنوز شاهد انتشار نسخه رسمی‌اش نیستیم، هنوز دقیقا نمی‌دانیم که مایکروسافت چنین قابلیتی را برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ درنظر می‌گیرد یا خیر. البته با توجه به اینکه هنوز کاربران تقریبا زیادی در حال استفاده از ویندوز ۷ هستند، امکان ارتقای رایگان آن‌ها به ویندوز ۱۱ وجود دارد.

طبق تصاویر و ویدیوهایی که از سیستم عامل جدید ردموندی‌ها منتشر شده، ویندوز ۱۱ همان ویندوز ۱۰ با ظاهری جدید به نظر می‌رسد. بسیاری منتظر انتشار بروزرسانی «Sun Valley» برای ویندوز ۱۰ بودند، اما ظاهرا مایکروسافت بجای چنین کاری می‌خواهد این ظاهر جدید را با نام ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران قرار دهد.

در حالت کلی ویندوز ۱۱ شبیه به یکی از آپدیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ به نظر می‌رسد و با توجه به این موضوع، شاید مایکروسافت آن را بطور رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار دهد، با این حال هنوز نمی‌توان چندان از چنین موضوعی مطمئن بود.

در حال حاضر ویندوز ۱۰ روی ۱.۳ میلیارد دستگاه نصب شده، بنابراین مایکروسافت برای اینکه آن‌ها را ترغیب به استفاده از جدیدترین سیستم عاملش کند، می‌تواند ارتقای رایگان به ویندوز ۱۱ را برای کاربران درنظر بگیرد که البته شاید مدتش محدود باشد. علاوه بر این، ردموندی‌ها اواخر ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهند.

مایکروسافت در هنگام معرفی ویندوز ۱۰ از امکان ارتقای رایگان از ویندوز ۷ و ۸.۱ به این سیستم عامل خبر داد که البته قرار بود چنین قابلیتی برای یکسال کارایی داشته باشد، اما همچنان کاربران می‌توانند از چنین پیشنهادی استفاده کنند. حالا باید منتظر ماند و دید ردموندی‌ها چنین رویکردی را برای ویندوز ۱۱ هم درنظر دارند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

    انشالله ویندوز 12 هم با تغییر آیکون Recycle Bin به مدل شوتینگ زباله در دسترس قرار خواهد گرفت ...

مطالب پیشنهادی