ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

متانول تولید شده از گازهای CO2 آتشفشان؛ راه حل جدید برای نجات موتورهای احتراق داخلی

متانول تولید شده از آتشفشان که امکان جذب کربن  آزاد شده توسط آتشفشان را دارد، می‌تواند آینده موتورهای احتراق داخلی را برای همیشه تغییر دهد. در حال حاضر 2 شرکت خودروسازی شامل هودلینگ بزرگ و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

متانول تولید شده از آتشفشان که امکان جذب کربن  آزاد شده توسط آتشفشان را دارد، می‌تواند آینده موتورهای احتراق داخلی را برای همیشه تغییر دهد. در حال حاضر 2 شرکت خودروسازی شامل هودلینگ بزرگ و صنعتی جیلی و خودروساز پیشتاز سوئدی کونیخزگ در حال کار بر روی این سوخت تولید شده از آتشفشان هستند.

مدیرعامل و بنیان گذار شرکت سوئدی کونیخزگ و همینطور غول خودروسازی چینی جیلی به تازگی خبر از تولید سوخت متانول با استفاده از منابع پایدار داده‌اند.

متانول یک الکل ساده است که از ترکیب هیدروژن و کربن ساخته می‌شود. حال یک شرکت ایسلندی کارخانه‌ای تاسیس کرده که با جذب CO2 تولید شده توسط یک آتشفشان نیمه فعال، امکان تولید سوختی با نام ولکانول را فراهم می‌کند.

با وجود این خودروهایی که سوخت متانول می‌سوزانند همچنان در حال تولید گازهای گلخانه‌ای هستند اما در صورت استفاده از هیدروژن در پروسه تولید می‌توان به سوخت عاری از کربن دست پیدا کرد.

در واقع CO2 گرفته شده از آتشفشان به جای انتشار در جو کره زمین تبدیل به سوخت می‌شود و در موتور خودرو می‌سوزد.

شرکت جیلی در حدود 45.5 میلیون دلار در پروژه بازیافت بین المللی کربن سرمایه گذاری کرده و شرکت های زیر مجموعه آن از جمله ولوو و پولستار در حال آزمایش تاکسی های مجهز به سوخت متانول هستند.

گرچه متانول، اساسا سوخت جدیدی نیست و به طور گسترده در خودروهای مخصوص درگ ریس که نیاز به اکتان بالا دارند استفاده می‌شود.

کریستین فون کونیگزگ نیز با اشاره به امکان جذب و تبدیل CO2 تولید شده توسط آتشفشان به سوخت متانول آن را راه حل جدیدی برای عدم تولید گاز CO2 در وسایل نقلیه مختلف می‌داند.

گرچه شرکت کونیخزگ نیز همانند دیگر همتایان خود در آینده نزدیک به سوی تولید محصولات برقی خواهد رفت و در این راستا نیز یکی از مدیران سابق شرکت تسلا را استخدام کرده است.

پیش از این در مطلبی به سوخت مصنوعی تولیدی پورشه پرداخته بودیم که با کمک نیروی باد امکان تولید سوخت مصنوعی را فراهم می کند.

در حال حاضر راه حل های مختلفی برای سوخت های مصنوعی پیشنهاد شده است تا امکان ادامه تولید وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی در آینده همچنان امکان پذیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی