ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین شخصیت مجازی هواوی، LYSA معرفی شد [تماشا کنید]

هواوی با انتشار ویدیوهایی اولین شخصیت مجازی هنری خود به نام «LYSA» را به نمایش گذاشت که قرار است مهمان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های این شرکت باشد و مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرد. هنوز ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

هواوی با انتشار ویدیوهایی اولین شخصیت مجازی هنری خود به نام «LYSA» را به نمایش گذاشت که قرار است مهمان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های این شرکت باشد و مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرد.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست این شخصت مجازی چه قابلیت‌هایی دارد ولی گفته می‌شود می‌تواند در نقش مجری تلویزیونی ظاهر شود. با دقت در طراحی LYSA، کاملا مشخص است که هواوی زمان زیادی را صرف آن کرده است.

در ویدیوی دمو،‌ LYSA خود را معرفی می‌کند:

«سلام به همه. من LYSA هستم و خیلی خوب است که درنهایت همه شما را ملاقات می‌کنم.  من اولین شخصیت هنری دیجیتال هواوی هستم و مجری تلویزیونی بی‌نظیری خواهم شد.»‌

اولین شخصیت مجازی هواوی، شخصیت زنانه‌ای دارد و از نظر تصویرگری و مدلسازی با دقت بسیار بالا طراحی شده است. حتی در طراحی بافت پوست،‌ طرز بیان و طراحی چشم‌هایش دقت لازم در نظر گرفته شده، به گونه‌ای که تا حدی واقعی به نظر می‌رسد.

هواوی اطلاعات زیادی در مورد  LYSA به اشتراک نگذاشته و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست این شخصیت مجازی قرار است چه کارهایی انجام دهد.

پیش از هواوی، سامسونگ نیز در جریان نمایشگاه «CES 2020» برای نخستین بار از پروژه «NEON» برای به نمایش گذاشتن انسان مصنوعی رونمایی کرد. پروژه نئون توسط آزمایشگاه مخصوص سامسونگ به نام «استار لب» و بر پایه دو فناوری Core R3 و SPECTRA توسعه یافته است. انسان مصنوعی پروژه NEON، آواتارهای مجازی هستند که با کمک فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، شباهت زیادی به انسان دارند.

انسان‌های مجازی از نظر حالات چهره، حرکات و دیالوگ‌ها به قدری شبیه به انسان هستند که گاهی نمی‌توان آنها را از انسان واقعی تشخیص داد. هر یک از آواتارها شخصیت منحصر به فرد خودش را دارد.

فناوری در حال پیشرفت است. فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) می‌توانند فضایی متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهند که بسیاری از امور روزمره را نیز ساده‌تر از قبل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی