ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنرال موتورز برای جذب نیروی کار ناچار شد تست اعتیاد به ماریجوانا را کنار بگذارد

جنرال موتورز در صورت نهایی شدن طرح استخدام صدها نفر نیروی پاره‌وقت، باید قید تست اعتیاد به ماریجوانا را بزند. این شرکت قصد دارد 400 نفر را در کارخانه فلینت (Flint) و 275 نفر را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

جنرال موتورز در صورت نهایی شدن طرح استخدام صدها نفر نیروی پاره‌وقت، باید قید تست اعتیاد به ماریجوانا را بزند. این شرکت قصد دارد 400 نفر را در کارخانه فلینت (Flint) و 275 نفر را در کارخانه فورت وین (Fort Wayne) به طور پاره‌وقت جذب کند. نکته عجیب و تامل‌برانگیز اینکه تاکنون تنها 60 نفر واجد شرایط برای کار کردن در کارخانه‌های مذکور پیدا شده است!

به گفته Rich LeTourneau مدیر یکی از اتحادیه‌های کارگری، تست گرفتن و لحاظ کردن فاکتورهای مختلف زمانی معنا دارد که صفی نسبتا طولانی از متقاضیان جویای کار وجود داشته باشد. این مدیر افزوده وقتی تعداد متقاضی به اندازه کافی نبوده و کمتر از حد لازم است، تست اعتیاد به ماریجوانا بی‌معنی بوده و جذب نیروی مورد نیاز را دشوارتر می‌کند.

شاید بدانید از سال 2018 به این طرف، استفاده تفریحی از ماریجوانا در میشیگان منع قانونی ندارد، با وجود این جنرال موتورز کماکان از جذب افرادی که از ماریجوانا استفاده می‌کنند، ممانعت به عمل می‌آورد.

نکته عجیب اینکه این کمپانی بزرگ آمریکایی در تست‌های تشخیصی خود از روش آزمایش فولیکول مو بهره می‌گیرد. در این روش اگر فردی هفته‌ها قبل از ماریجوانا استفاده کرده باشد، نتیجه تست اعتیادش مثبت می‌شود. البته طبق گزارش مترو تایمز، محصولات CBD (کانابیدیول) می‌توانند در نتایج این تست دخالت کرده و به اشتباه آن را مثبت نشان دهند.

یکی دیگر از عواملی که در کمبود متقاضی برای کار پاره‌وقت در دو کارخانه شرکت جنرال موتورز نقش دارد، میزان دستمزد است. این کمپانی برای هر ساعت کار در دو سایت مذکور، 16.67 دلار پرداخت می‌کند که در مقایسه با دیگر کارخانه‌ها کمتر است.

آقای Rich LeTourneau در این زمینه هم گفته جنرال موتورز اگر خواهان جذب نیروی مورد نیاز است، باید میزان دستمزد را از 16.67 دلار به 18 دلار افزایش دهد، چرا که شرکت Pizza Hut برای تحویل پیتزا در هر ساعت 20 دلار به کارکنان خود پرداخت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱ تیر ۱۴۰۰

    به امید برداشتن هرگونه تبعیض در هنگام استخدام در ایران و کل جهان، تبعیض های جنسیتی و پایان خدمت و ...

مطالب پیشنهادی