ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انبارهای آمازون سالانه میلیون‌ها محصول فروخته نشده را از بین می‌برند

آمازون سالانه میلیون‌ها محصول فروخته‌ نشده را که در انبارهای این شرکت باقی می‌مانند، معدوم می‌کند و حالا گزارشی از یکی از انبارهای این شرکت در بریتانیا منتشر شده که اطلاعات جالبی را در اختیار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

آمازون سالانه میلیون‌ها محصول فروخته‌ نشده را که در انبارهای این شرکت باقی می‌مانند، معدوم می‌کند و حالا گزارشی از یکی از انبارهای این شرکت در بریتانیا منتشر شده که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ITV، در یکی از انبارهای آمازون که با عنوان «منطقه انهدام» شناخته می‌شود، اقلام زیادی از جمله محصولات الکترونیکی، جواهرات، کتاب و سایر وسایل نو و در حد نو وجود دارند که در صف معدوم شدن قرار گرفته‌اند.

تصویری از منطقه معروف به انهدام

این شبکه که به‌صورت مخفیانه به یکی از انبارهای آمازون در «دانفرملین» اسکاتلند راه پیدا کرده، تصاویری را از این انبار ضبط و منتشر کرده است. ITV می‌گوید برخی از این کالاها به مراکز بازیافت و گورستان زایدات می‌روند. اسناد به دست آمده توسط این شبکه نشان می‌دهند که در فقط یک هفته از ماه آوریل ۱۲۴ هزار قلم جنس در این مرکز برچسب «معدوم شدن» دریافت کرده‌اند.

البته در همین بازه زمانی ۲۸ هزار کالا هم کنار گذاشته شده‌اند تا به نیازمندان اهدا شوند. یکی از کارمندان سابق آمازون می‌گوید تقریبا نیمی از تمام اقلامی که در صف معدوم شدن قرار می‌گیرند، کالاهایی هستند که افراد به این فروشگاه برمی‌گردانند. او اضافه می‌کند که نصف دیگر این اقلام اصلا باز نشده‌اند و هنوز درون پوشش پلاستیکی خود قرار دارند.

بسیاری از کالاهایی که دور انداخته می‌شوند هنوز در بسته‌بندی هستند

این کارمند که با حفظ هویت خود با ITV صحبت کرده می‌گوید: «بین کالاهایی که معدوم می‌شوند، هیچ تناسب و معنایی وجود ندارد: از پنکه Dyson گرفته تا جارو برقی Hoovers و حتی گاهی مک‌بوک و آیپد. یک بار ۲۰ هزار ماسک کرونا را در حالی که هنوز بسته‌بندی‌شان باز نشده بود، معدوم کردیم.»

محصولاتی که در صف معدوم شدن قرار گرفته‌اند

بسیاری از فروشندگان شخص ثالث کالاهای خود را در انبارهای آمازون نگه می‌دارند. ولی اگر این کالاها فروش نروند، دور انداختن‌شان به‌صرفه‌تر از نگهداری در انبارها خواهد بود. «سم چیتن-ولش» از سازمان غیردولتی Greenpeace می‌گوید: «این کالاها مقدار غیرقابل تصوری زباله غیرضروری تولید می‌کنند. شوکه‌کننده است که می‌بینیم یک شرکت چند میلیارد دلاری به این شکل از شر موجودی انبارهای خود خلاص می‌شود.»

آمازون در بیانیه‌ای مدعی است که هیچ محصولی را به گورستان‌های زایدات بریتانیا نمی‌فرستد. این شرکت می‌گوید مرکز زایداتی که توسط ITV به نمایش گذاشته شده در واقع یک مرکز بازیافت است: «ما می‌خواهیم دوراندازی محصولات خود را به صفر برسانیم و اولویت اول‌مان فروش مجدد، اهدا به سازمان‌های خیریه و بازیافت محصولات فروخته‌ نشده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی