ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ سامسونگ با پردازشگر گرافیکی AMD احتمالا در اختیار سایر شرکت‌ها هم قرار می‌گیرد

سامسونگ احتمالا ماه آینده از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با گرافیک AMD RDNA 2 رونمایی می‌کند. به گفته یک منبع آگاه این تراشه فقط روی محصولات سری گلکسی استفاده نخواهد شد و احتمالا باید منتظر حضور ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سامسونگ احتمالا ماه آینده از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با گرافیک AMD RDNA 2 رونمایی می‌کند. به گفته یک منبع آگاه این تراشه فقط روی محصولات سری گلکسی استفاده نخواهد شد و احتمالا باید منتظر حضور آن روی دستگاه‌های سایر شرکت‌ها هم باشیم.

به گزارش یک منبع چینی در شبکه اجتماعی ویبو، ویوو احتمالا با همکاری سامسونگ تلفن هوشمند قدرتمندی با اگزینوس ۲۲۰۰ معرفی خواهد کرد. البته در گزارش امروز از چیپست سامسونگ با اسم Orion نام برده شده ولی نکته جالب‌تر اشاره به همکاری این دو شرکت است. ویوو قبلا هم در برخی از گوشی‌های رده بالای خود از چیپست‌های اگزینوس سامسونگ استفاده کرده بود.

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ که سامسونگ پارسال آن را معرفی کرد، تا حد خوبی به قدرت اسنپدراگون ۸۸۸ نزدیک شد و تنها پاشنه آشیل آن گرافیک Mali بود. ولی حالا سامسونگ برای گرافیک به سراغ AMD رفته و احتمالا این ضعف را جبران می‌کند. اگر اگزینوس ۲۲۰۰ به اندازه کافی قدرتمند باشد، احتمالا سایر شرکت‌ها هم طالب این چیپست خواهند بود و کار برای کوالکام سخت می‌شود.

چیپست بعدی سامسونگ و کوالکام احتمالا ب لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شوند. بنابراین تفاوت معناداری بین زمان عرضه این دو محصول وجود نخواهد داشت. افزون بر این، اگر سری گلکسی اس ۲۲ نتواند فروش مناسبی داشته باشد، اگزینوس ۲۲۰۰ می‌تواند این نقصان را جبران کرده و منبع درآمد دیگری برای این غول کره‌ای باشد.

متاسفانه در حال حاضر مشخص نیست که اگزینوس ۲۲۰۰ و گرافیک AMD RDNA 2 تا چه اندازه قدرت خواهند داشت و در مقایسه با چیپست پرچمدار کوالکام چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارند. ولی انتظارات و پیش‌بینی‌ها از قدرت بالای این محصول خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد که سامسونگ بالاخره این شانس را دارد تا قوی‌ترین چیپست دنیای اندروید را روانه بازار کند.

طبق شایعه‌ای که چند ماه پیش منتشر شد، سامسونگ احتمالا امسال سه تراشه اگزینوس معرفی می‌کند که یکی از آن‌ها از سری ۸۰۰، دیگری ۱۲۰۰ و آخری همین چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی