ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چهار راهکار کاربردی برای آماده سازی نیروهای جدید و دورکار

آماه سازی و راه‌اندازی نیروهای جدید و البته دورکاری که به تازگی وارد همکاری می‌شوند، معمولا چالش‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب چهار راهکار کاربردی اما ساده برای آماده سازی نیروهای دورکار ارائه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

آماه سازی و راه‌اندازی نیروهای جدید و البته دورکاری که به تازگی وارد همکاری می‌شوند، معمولا چالش‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب چهار راهکار کاربردی اما ساده برای آماده سازی نیروهای دورکار ارائه شده است.

بعد از همه گیری کرونا، بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند مدل همکاری خود را از حالت حضوری به دورکار یا ترکیبی از این دو تغییر بدهند. برای راه اندازی نیروهای جدید دورکار چه راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند کمک کننده باشد؟  در این مطلب چهار نکته برای کمک به شما در «آماده‌سازی کارمندان دورکار خود» ارائه خواهیم کرد.

 

۱. سایر کارمندان لازم است به اعضای جدید خوش‌آمد بگویند

کارمندان دورکار

هنگامی که کارمند جدیدی را استخدام می‌کنید، آن‌ها فقط افراد تحت امر شما نیستند، بلکه اعضای جدید گروه بزرگتری هستند. بنابراین اگر می‌خواهید کارمندان جدید شما احساس تعلق خاطر به مجموعه داشته باشند، تمام اعضای گروه باید مهمان نواز و خوش برخورد باشند.

برای مثال سایر کارمندان می‌توانند با ارسال یک ایمیل از عضو جدید تیم خوشامدگویی کنند. این موضوع باعث می‌شود عضو جدید حس حمایت و تعلق داشته باشد و به دلیل همین حرکات کوچک به راحتی می‌تواند با شما ارتباط بگیرد.

۲. جلسات منظمی با کارمندان جدید تنظیم کنید

کارمندان دورکار

دو دلیل مهم برای برگزاری جلسات منظم با کارمند جدید وجود دارد.

اول، با شیوه دورکاری افراد بسیار تنها می‌شوند. ارتباط کارمندان با یکدیگر در این شیوه کاملا حذف شده است و این موضوع ممکن است باعث به انزوا رفتن آن‌ها شود. با برقراری تماس یک فرصت عالی و ساده برای شکستن انزوای آن‌ها خواهید داشت.

دوم اینکه شما قصد دارید کارمند جدید شما را به خوبی بشناسد تا بتوانید برای او اعتماد بیشتری ایجاد کنید.

۳. جلسات تیمی منظمی داشته باشید که اساسا ربطی به کار نداشته باشد

کارمندان دورکار

تمام کارمندان شما در یک تیم هستند تا کار مفیدی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند. اما نباید فراموش کرد که آن‌ها نیز انسان هستند. اگر می‌خواهید آن‌ها را درک کنید و ارتباطات واقعی داشته باشد، پس باید آن‌ها را بیشتر و نه تنها از دیدِ تجاری بشناسید.

طی جلسات تیمی که منحصرا روی کار متمرکز نیستند، افراد از یکدیگر سوال می‌پرسند که این موضوع به شناخت کلی تیم نسبت به یکدیگر کمک زیادی می‌کند. با این وجود تمام افراد با نحوه افکار و کارهای یکدیگر آشنا می‌شوند.

۴. به نیروهای دورکار اعتماد کرده و مسئولیت‌ها را واگذار کنید

کارمندان دورکار

هر کارمند جدیدی قبل از اینکه کار خود به صورت دورکاری شروع کند، کمی نیاز به راهنمایی خواهد داشت. اما همچنان باید این احساس را داشته باشند که نقش و مسئولیت مهمی در تیم دارد. این مسئله به ویژه برای کارمندان دورکار مورد مهمی محسوب می‌شود، زیرا با این وجود متوجه می‌شوند اعتماد تیم را دارند و باید کارهای خود را هدفمند انجام دهند.

بدون توجه به نقش کارمند جدید خود در کنار آن‌ها حضور داشته باشید و مطمئن شوید که آن‌ها کارهای قابل توجه و مهمی در تیم انجام می‌دهند.

دورکاری موانعی دارد اما برخی استراتژی‌های واضح می‌توانند شما را از پس این مشکلات بردارند

کارمندان دورکار

هنوز مشخص نیست که در آینده چه تعداد از کارمندان محیط کار ترکیبی را ترجیح می‌دهند یا کاملا از دفاتر دور می‌شوند. اما احتمال اینکه افراد بیشتری از تیم شما به طور منظم در دفاتر حضور نداشته باشند، بیشتر است. بنابراین باید با یک استراتژی واقعی به کارمندان دورکار جدید خود نزدیک شوید. اگر با تلاش آگاهانه خود با چالش‌های دورکاری روبرو شوید، هیچ چالش غیر قابل عبوری نخواهید داشت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی