ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جستجوی گوگل خرداد
تکنولوژی

ایرانیان در خرداد 1400 چه چیزهایی را در گوگل بیشتر جستجو کردند؟

فوتبال، والیبال و انتخابات را می‌توان اصلی‌ترین ترندهای خبری خرداد 1400 دانست که بیشترین سهم را از جستجوی ایرانیان در گوگل به خود اختصاص داده‌اند. موتور جستجوی گوگل یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب اطلاعات ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

فوتبال، والیبال و انتخابات را می‌توان اصلی‌ترین ترندهای خبری خرداد 1400 دانست که بیشترین سهم را از جستجوی ایرانیان در گوگل به خود اختصاص داده‌اند.

موتور جستجوی گوگل یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب اطلاعات درباره موضوعات داغ روز است که کاربران ایرانی نیز زیاد از آن بهره می‌برند. در همین زمینه این غول تکنولوژی دنیا، سرویس گوگل ترند را برای اعلام پرتکرارترین کلمات جستجو شده طی بازه‌های مختلف و به تفکیک هر کشور در نظر گرفته است. بررسی گوگل ترند در خرداد 1400 نشان می‌دهد کاربران ایرانی طی ماه گذشته بیشتر به دنبال مسابقات ملی فوتبال و والیبال بوده و نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری داشته‌اند.

با هم نگاهی کوتاه به برخی از افراد و موضوعات بیشتر جستجو شده توسط کاربران ایرانی داریم:

لیگ ملت‌های والیبال: سومین دوره از لیگ ملت‌های والیبال مردان با فرمت جدید، پس از عدم برگزاری آن در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، از ابتدای خردادماه امسال با حضور ایران و 15 تیم دیگر در ایتالیا در حال برگزاری است. ایرانیان ورزش دوست نیز پیگیر این رقابت‌ها بوده و درباره لیگ ملت‌های والیبال، جدول این رقابت‌ها و والیبال ایران طی یک ماه گذشته در گوگل جستجو کرده‌اند.

جستجوی گوگل خرداد

بازی ایران عراق: دومین ترند خبری ماه گذشته نیز باز هم به یک موضوع ورزشی اما این بار فوتبال اختصاص دارد. تیم ملی فوتبال کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در 4 دیدار به مصاف رقبای خود رفتند که حساس‌ترین آن‌ها مربوط به مصاف با عراق بود. صعود بی حرف و حدیث ایران به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی قطر در گروی پیروزی در دیدار با عراقی بود که طی 10 سال گذشته موفق به برد آن‌ها نشده بودیم. حساسیت این رقابت‌ها موجب شد تا کاربران با جستجوی بازی ایران، تیم ملی ایران و بازی ایران عراق به دنبال اخبار و حاشیه‌های این دیدارها باشند.

روز دختر: میلاد حضرت معصومه (س) در ایران به نام روز دختر نام‌گذاری شده است و همانند سایر مناسبت‌ها در این روز شاهد رشد جستجو برای یافتن تبریک هستیم. روز دختر مبارک و تبریک روز دختر جزو بیشترین کلمات جستجو شده طی یک ماه گذشته بوده است.

انتخابات: یکی دیگر از ترندهای خبری خردادماه، برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. این انتخابات در 28 خردادماه و با حضور 4 نامزد و مشارکت 48.8 درصدی مردم ایران برگزار شد. عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی دو کاندیدای انتخابات امسال نیز جزو پر جستجوترین واژگان در گوگل بوده‌اند.

جستجوی گوگل خرداد

سامانه پادا و سیدا: خردادماه در ایران برای بسیاری از افراد یادآور ایام تلخ و شیرین امتحانات و گرفتن کارنامه یک سال تحصیلی است. امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش، شاهد رونق کارنامه‌های مجازی بودیم. از همین روی به تازگی سامانه‌هایی برای پرونده الکترونیکی دانش آموزان جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی آن‌ها طراحی شده است.

اینترنت رایگان انتخابات: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، به جای برگزاری همایش‌های انتخاباتی بسته اینترنتی 7 گیگابایتی در اختیار مردم قرار گرفت تا افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های داخلی پیگیر برنامه‌های انتخاباتی نامزدها باشند. با توجه به این که برای دریافت این بسته اینترنتی نیاز به ثبت‌نام بود، مردم با جستجوی اینترنت رایگان انتخابات و سامانه ictgifts.ir در گوگل به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این باره بودند.

مسکن ملی: طرح اقدام ملی مسکن از اواخر سال ۱۳۹۷ برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی و توسط دولت اجرا شد. اخیرا نیز مرحله پنجم ثبت‌نام این طرح در ۲۴۵ شهر از استان‌های کشور برای متقاضیان واجد شرایط صورت پذیرفت.

بازی، دانلود، فیلم، عکس، وام ازدواج، طلا و دلار نیز از جمله واژگانی بودند که در خرداد همانند ماه‌های گذشته جزو پر جستجوترین واژگان گوگل بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۶ تیر ۱۴۰۰

    جام جهانی تو قطر نه روسیه😐

  • avvvvab
    avvvvab | ۵ تیر ۱۴۰۰

    اعتراف به تجسس و ادامه‌اش = بیشرمی است و
    اقرار به جاسوسی و محاکمه نشدنش = بی‌عدالتی

مطالب پیشنهادی