ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت سافت بانک از سال گذشته تولید ربات انسان‌نمای Pepper را متوقف کرده است

ربات انسان‌نمای Pepper که با قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره و احساس معرفی شده بود، اخیرا به خاطر کمبود تقاضا از خط تولید خارج شده و گزارش‌ها از توقف کامل تولید آن خبر می‌دهند. به‌علاوه، سافت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

ربات انسان‌نمای Pepper که با قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره و احساس معرفی شده بود، اخیرا به خاطر کمبود تقاضا از خط تولید خارج شده و گزارش‌ها از توقف کامل تولید آن خبر می‌دهند. به‌علاوه، سافت بانک می‌خواهد بخشی از نیروی کار بخش رباتیک خود را هم تعدیل کند.

به گزارش رویترز، شرکت ژاپنی سافت بانک از سال گذشته تولید ربات Pepper را متوقف کرده و در حال تعدیل بخشی از نیروی کسب و کارهای رباتیک خود در کشورهای مختلف است. ظاهرا میزان تقاضا برای این ربات کافی نبوده و سافت بانک تاکنون فقط ۲۷ هزار عدد از این دستگاه‌ها را تولید کرده است.

خبرگزاری Nikkei هم در گزارش جداگانه‌ای تایید کرده که تولید ربات Pepper به خاطر استقبال ضعیف متوقف شده، اما نماینده سافت بانک تعطیلی کامل خط تولید این ربات را تکذیب کرده است. او می‌گوید: «اگر تقاضا دوباره قوت بگیرد، به تولید ادامه خواهیم داد.»

زمانی که ربات Pepper اولین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، موجودی آن در کمتر از یک دقیقه به پایان رسید چون این شرکت فقط هزار عدد از این ربات را برای عرضه تولید کرده بود. Pepper طراحی شده بود تا بتواند چهره‌ها و احساسات انسانی را شناسایی کند و با مردم ارتباط داشته باشد. اکثر نمونه‌های ربات Pepper به مشتریان شرکتی سافت بانک فروخته شد ولی این ربات به فروشگاه‌های تلفن همراه ژاپن هم راه پیدا کرد.

ربات Pepper با قیمتی بالغ بر ۱۶۰۰ دلار برای توسعه‌دهندگان و کسب و کارهای کوچک بیش از حد گران بود. منابع رویترز می‌گویند یکی از دیگر دلایل فروش پایین این ربات کارکردهای محدود و عدم اعتمادپذیری Pepper بود. به‌علاوه، سافت بانک به خاطر تعارض‌های فرهنگی میان کسب و کار فرانسوی خود که مسئولیت پروژه‌های رباتیک را برعهده دارد و مدیریت ژاپنی شرکت نمی‌توانست قابلیت‌های Pepper را توسعه دهد.

از زمانی که سافت بانک تمرکز خود را به ربات‌های تمیزکننده مثل Whiz معطوف کرد، Pepper بیشتر به حاشیه رانده شد. حالا رویترز می‌گوید این شرکت تا ماه سپتامبر نیمی از ۳۳۰ کارمند خود در فرانسه را تعدیل خواهد کرد و تعداد نیروهای فروش خود را در آمریکا و بریتانیا به نصف خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی