ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقدام جدید دیوار برای مقابله با کلاهبرداری: ارسال پیامک با سرشماره Divar

دیوار در جدیدترین اقدام برای مقابله با کلاهبرداری، تمام پیامک‌هایی که برای کاربران خود ارسال می‌کند را با عبارت Divar ارسال می‌کند. در حال حاضر اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل از این سرشماره به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۸

دیوار در جدیدترین اقدام برای مقابله با کلاهبرداری، تمام پیامک‌هایی که برای کاربران خود ارسال می‌کند را با عبارت Divar ارسال می‌کند. در حال حاضر اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل از این سرشماره به کاربران دیوار پیامک ارسال می‌کنند.

همواره یکی از خطرهایی که کاربران پلتفرم‌های ثبت آگهی آنلاین را تهدید می‌کرده، ارسال پیامک‌های فیشینگ بوده است و کلاهبرداران از این طریق طعمه‌های خود را به دام انداخته و حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.

از همین روی دیوار برای مقابله با این شیوه کلاهبرداری، از این پس تمام پیامک‌هایی که به کاربرانش می‌فرستد را با سرشماره Divar ارسال می‌کند.

پیامک سرشماره Divar

این پلتفرم اعلام کرده هیچ پیامکی توسط شماره‌های متفرقه از سوی دیوار برای کاربرانش ارسال نخواهد شد.

همچنین دیوار به کاربران خود هشدار داده است مراقب پیامک‌هایی که از هر شماره‌ متفرقه‌ای دریافت می‌کنند، باشند: «این پیامک‌ها نامعتبر و حتما در جهت سوءاستفاده و کلاهبرداری از شما است.»

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالای نو یا دسته دوم خود بیش از پیش از پلتفرم‌های ثبت آگهی آنلاین استفاده کرده و کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع با ارسال پیامک‌های جعلی از آنان کلاهبرداری می‌کردند. در این روش پس از ثبت آگهی در برنامه، بلافاصله مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوای «تمدید آگهی با پرداخت مبلغ ناچیز» اقدام به ارسال لینک فیشینگ می‌کردند.

لینک فیشینگ ارسال شده در پیامک اطلاعات کارت بانکی کاربران را به سرقت برده و کلاهبرداران با این شگرد اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد می‌کردند.

پلیس فتا همواره در این باره هشدار داده تا شهروندان به هیچ عنوان به لینک‌های ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های مشکوک پرداخت خودداری کنند. اکنون نیز با این اقدام دیوار، کاربران به راحتی می‌توانند از صحت پیامک‌های دریافت شده از این پلتفرم آگاه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mommed
    Mommed | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    چه خوب

مطالب پیشنهادی