ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

«چشم آتش» در اقیانوس: آتش‌سوزی مهیب در خلیج مکزیک مهار شد [تماشا کنید]

گزارش‌ها نشان می‌دهند آتشی که روز گذشته در سطح آب‌های اقیانوسی در غرب شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک به وجود آمده بود، خاموش شده است. شرکت نفتی «پمکس» نشت یک لوله انتقال گاز را عامل این آتش‌سوزی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

گزارش‌ها نشان می‌دهند آتشی که روز گذشته در سطح آب‌های اقیانوسی در غرب شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک به وجود آمده بود، خاموش شده است. شرکت نفتی «پمکس» نشت یک لوله انتقال گاز را عامل این آتش‌سوزی اعلام کرده است.

شعله‌های درخشان نارنجی که با ظاهری شبیه گدازه‌های مواد مذاب از سطح آب جهش پیدا می‌کردند، باعث شده کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها لقب «چشم آتش» را بدهند. این حادثه در فاصله نزدیکی با سکوی نفتی شرکت پمکس اتفاق افتاد. این شرکت می‌گوید اطفای حریم بیش از ۵ ساعت طول کشیده است.

چهار منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که آتش‌سوزی از یکی از لوله‌های متصل به سکوی پمکس در مرکز «کو مالوب زپ» آغاز شد. این سکوی نفتی کمی بالاتر از لبه جنوبی خلیج مکزیک واقع شده است. پمکس می‌گوید این حادثه هیچ تلفاتی نداشته و خللی در فرآیند استخراج نفت در این سکو ایجاد نکرده است. آتش‌سوزی در ساعت ۵:۱۵ دقیقه بامداد به وقت محلی شروع شد و در تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح به پایان رسید. این شرکت وعده داده که تحقیقات بیشتری درباره منشأ وقوع این حادثه انجام خواهد داد.

پمکس که سابقه طولانی در زمینه حوادث صنعتی دارد، اضافه کرده که دریچه این خط لوله ۳۰ سانتی‌متری را بسته است. «آنخل کاریزالس»، مدیر رگولاتور ایمنی نفتی مکزیک در صفحه توییتر خود اعلام کرد که این حادثه هیچ گونه آلودگی در دریا به وجود نیاورده است. با این حال، او توضیح نداده که چه ماده‌ای در حال سوختن روی سطح آب بوده است.

در گزارش حادثه پمکس که یکی از منابع آگاه آن را با رویترز به اشتراک گذاشته، آمده است: «توربوماشین مرکز تولید فعال کو مالوب زپ تحت تاثیر طوفان الکتریکی و باران‌های شدید قرار داشته.» کارگران پمکس در این عملیات برای کنترل آتش از نیتروژن استفاده کرده‌اند.

این شرکت هنوز جزئیات بیشتری را درباره این حادثه منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی