ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام به قابلیت استوری‌های انحصاری و فروش NFT مجهز می‌شود

قابلیت جدیدی که اینستاگرام برای درآمدزایی روی آن کار می‌کند، Exclusive Stories نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای دریافت پول، محتواهای انحصاری خود را در دسترس مخاطبان‌شان قرار دهند. ویژگی Exclusive Stories ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

قابلیت جدیدی که اینستاگرام برای درآمدزایی روی آن کار می‌کند، Exclusive Stories نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای دریافت پول، محتواهای انحصاری خود را در دسترس مخاطبان‌شان قرار دهند.

ویژگی Exclusive Stories با مهندسی معکوس توسط توسعه‌دهنده‌ای به نام «الساندرو پالوزی» کشف شده است. کدی که پالوزی پیدا کرده قابلیتی برای انتشار محتواهای پولی را نشان می‌دهد که شبیه قابلیت Super Follows در توییتر است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند از مخاطبان خود پول دریافت کنند تا در عوض محتوای ویژه به دستشان برسانند.

اینستاگرام بدون اشاره به نام دقیق این ویژگی، تایید کرده که مشغول کار روی قابلیتی شبیه Exclusive Stories است. در حال حاضر آزمایش عمومی این قابلیت هنوز آغاز نشده و جزئیات خاصی از آن در دسترس نیست، ولی اسکرین‌شاتی که لو رفته نشان می‌دهد که قابلیت مذکور تا حد زیادی توسعه یافته و احتمالا زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است.

این طور که به نظر می‌رسد، استوری‌های انحصاری با رنگ بنفش در محلی جدا از استوری‌های معمولی نمایش داده می‌شوند. اگر مشترک محتواهای پولی یک محتواساز نشده باشید، پیامی برایتان نشان داده می‌شود که می‌گوید فقط مشترکان قادر به تماشای این استوری هستند. از سوی دیگر، بدیهی است که کاربران نمی‌توانند از این استوری‌ها اسکرین‌شات بگیرند.

اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کند که استوری‌های انحصاری خود را هایلایت کنند تا کسانی که به‌تازگی اشتراک محتوای آن‌ها را خریداری می‌کنند، در همان لحظه خرید به محتواهای قبلی دسترسی پیدا کنند.

NFT Collectibles

پالوزی همچنین به قابلیت دیگری به نام NFT Collectibles برخورد کرده که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. این ویژگی هم احتمالا قرار است امکان فروش کالاهای دیجیتال در قالب NFT را فراهم کند. اینستاگرام با این دو ویژگی می‌خواهد جریان درآمدهای خود را افزایش داده و روش‌های بیشتری برای سودآوری از این شبکه اجتماعی داشته باشد.

«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام چند هفته پیش گفته بود: «فکر می‌کنم بسیار ضروری است که مجموعه متفاوتی از ابزارها را ایجاد کنیم، چون آن‌چه به درد شما می‌خورد و از آن استفاده می‌کنید ممکن است تفاوت زیادی با یک ورزشکار یا نویسنده داشته باشد. بنابراین ابزارهای درآمدزایی برای محتواسازان به دو گروه تقسیم می‌شود: می‌توانیم ویژگی‌های تجاری را افزایش دهیم؛ یعنی قابلیت‌های بیشتری برای انتشار محتواهای تحت برند، بازاریابی آشناسازی و یا فروش کالا ارائه کنیم. روش دوم پرداخت مستقیم پول به محتواسازان است؛ مثلا به‌صورت محتوای انحصاری، حق اشتراک یا کمک مالی.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی