ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام مدل‌های آیفون ۱۴ احتمالا به نمایشگر LTPO و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شوند

در حالی که گفته می‌شود تنها آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از نمایشگر LTPO بهره می‌برند، گزارشی جدید حاکی از آن است که اپل ظاهرا قصد دارد تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ را در سال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

در حالی که گفته می‌شود تنها آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از نمایشگر LTPO بهره می‌برند، گزارشی جدید حاکی از آن است که اپل ظاهرا قصد دارد تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ را در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر LTPO روانه بازار کند.

با فرض صحت این تصمیم، کاربران مجبور نیستند هزینه اضافی برای در اختیار داشتن نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پرداخت کنند. در این بین براساس گزارش‌های منتشر شده ال‌جی تلاش می‌کند تا حجم تولید نمایشگر LTPO را افزایش دهد. البته به صراحت گفته نشده که این نمایشگرها برای کدام مدل‌های آیفون قرار است مورد استفاده قرار گیرند.

گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «The Elec» از این موضوع حکایت دارد که ال جی قرار است تامین بخشی از نمایشگر LTPS مربوط به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی را برعهده بگیرد. در نتیجه این شرکت خط تولید خود را تقویت می‌کند تا قادر به تولید پنل‌های LTPO نسل آینده آیفون‌ها باشد.

آیفون ۱۴

به نظر می‌رسد ال‌جی تولید انبوه چنین نمایشگرهایی را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، سهم بازار سامسونگ برای تامین نمایشگر اولد مورد نیاز اپل احتمالا کاهش خواهد یافت. در حال حاضر سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگرهای پیشرفته آیفون است.

اگر ال‌جی بتواند راه‌اندازی خط تولید نمایشگر LTPO‌ را طبق برنامه پیش ببرد و در تامین نمایشگر LTPS موردنیاز آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز با مشکلی مواجه نشود، احتمالا تامین نمایشگر LTPO مدل‌های آیفون ۱۴ را نیز برعهده خواهد گرفت. «راس یانگ»، تحلیلگر معروف بازار پیشتر گفته بود که همه مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ با پنل‌های LTPO OLED وارد بازار می‌شوند.

البته کاربران احتمالا نباید منتظر آیفون ۱۴ مینی با نمایشگر اولد LTPO باشند. اپل ظاهرا تصمیم دارد نسخه مینی را از مدل‌های آیفون ۱۴ حذف کند و روی نسخه‌های با نمایشگر بزرگ‌تر متمرکز شود. شایعات به آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی اشاره می‌کنند. در حال حاضر فناوری LTPO برای اپل واچ سری ۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی