ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنرال موتورز پخش CD را از خودروهای ون مدل ۲۰۲۲ حذف می‌کند

شرکت جنرال موتورز قصد دارد برخی دیگر از خودروهای جدید خود را بدون پخش‌کننده CD راهی بازار کند. آنطور که نشریه GM Authority گزارش کرده، این کمپانی صاحب‌نام آمریکایی آپشن پخش CD را از دو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت جنرال موتورز قصد دارد برخی دیگر از خودروهای جدید خود را بدون پخش‌کننده CD راهی بازار کند. آنطور که نشریه GM Authority گزارش کرده، این کمپانی صاحب‌نام آمریکایی آپشن پخش CD را از دو ون شورولت اکسپرس و GMC ساوانا حذف نموده و امکان سفارش آنها برای مدل 2022 دیگر وجود نخواهد داشت. این آپشن با پرداخت 150 دلار برای دو مدل مذکور قابل سفارش بود.

البته پیش از این جنرال موتورز پخش‌کننده CD را از مدل‌های بازطراحی شده برای سال 2021 حذف کرده بود و انتشار این خبر به معنای کوبیدن آخرین میخ‌ بر تابوت CD پلیرها است!

آمار انجمن ضبط ترانه در آمریکا (RIAA) حکایت از آن دارد فروش آلبوم‌های نوشته شده روی CD در این کشور نسبت به سال 2000 که در اوج بود، به میزان چشمگیر 97 درصد کاهش یافته است. همچنین آمار این انجمن نشان می‌دهد فروش آلبوم‌های CD، به پایین‌ترین حد خود از سال 1986 به این طرف رسیده، امری که به‌ وضوح گویای افت محبوبیت این دسته از ابزارهای گوش دادن به موسیقی است.

ذکر این نکته ضروری است پخش‌کننده CD برای مدل‌های سواری و مسافربری حذف شده و پیکاپ‌ شورولت سیلورادو و کامیونت Low Car Forward کماکان با این آپشن قابل سفارش خواهند بود. ناگفته نماند جنرال موتورز در حذف پخش‌کننده CD از رقبای خود عقب افتاده، چرا که شرکت‌هایی چون تویوتا، فورد و هوندا از سال 2016 آن را از محصولات خود حذف کرده‌اند، تسلا هم که از اول اعتقادی به دیسک نداشت!

با وجود قدیمی شدن و ظهور راهکارهای ساده‌تر و بهتر برای گوش دادن به موسیقی، مثل پخش از فلش مموری یا تلفن همراه، هنوز هم هستند افرادی که موزیک‌های مورد علاقه خود را از طریق CD گوش می‌دهند. البته در این بین کیفیت پخش صدا از CD به مراتب بالاتر از روش‌های دیگر است.

با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد از این به بعد علاقه‌مندان CD باید به بازار مراجعه کرده و پخش‌کننده‌های مربوطه را از شرکت‌های واسطه خریداری کنند که آن هم به خاطر یکپارچه شدن داشبورد با سیستم اینفوتینمنت دردسرهای خاص خود را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammadkabiri
    mohammadkabiri | ۱۷ تیر ۱۴۰۰

    تازه رسیدن به سایپا و ایرانخودرو!!

مطالب پیشنهادی