ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت در بازار گوشی‌های تاشو شدیدتر می‌شود: فناوری UTG در محصولات چینی

گزارش جدیدی از سوی منابع آگاه می‌گوید تا اواخر سال جاری میلادی احتمالا گوگل،‌ ویوو، شیائومی و دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، موبایل‌های تاشو خود را با فناوری شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) به بازار عرضه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گزارش جدیدی از سوی منابع آگاه می‌گوید تا اواخر سال جاری میلادی احتمالا گوگل،‌ ویوو، شیائومی و دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، موبایل‌های تاشو خود را با فناوری شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) به بازار عرضه می‌کنند.

با این حساب به نظر می‌رسد در بازار گوشی‌های تاشو با فناوری UTG، سامسونگ تنها انتخاب کاربران در سال ۲۰۲۲ نخواهد بود. گفته می‌شود ظاهرا سامسونگ دیسپلی،‌ BOE یا شرکت CSOT تامین نمایشگر این دستگاه‌ها را برعهده خواهند گرفت.

در گزارش جدید به وب‌سایت «The Elec»، برخی مشخصات گوشی‌های تاشو جدید مجهز به فناوری UTG نیز به اشتراک گذاشته شده است. در گزارش به این موضوع اشاره شده که برخی تولیدکنندگان موبایل در چین و گوگل قصد دارند موبایل‌های تاشو خود را با نمایشگر مجهز به شیشه فوق‌‌العاده باریک به بازار عرضه کنند.

یکی از موبایل‌های تاشو که در گزارش مشخصات آن منتشر شده،‌ گوشی هوشمند جدید آنر خواهد بود که احتمالا با نام آنر مجیک فولد در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود موبایل تاشو آنر به نمایشگر داخلی ۸.۰۳ اینچی که توسط BOE توسعه می‌یابد، مجهز شود. نمایشگر بیرونی این موبایل نیز ۶.۴۵ اینچی خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود جانشین می میکس فولد شیائومی نیز از نمایشگر ۸.۰۱ اینچی با فناوری UTG سامسونگ دیسپلی بهره خواهد برد. به علاوه این احتمال وجود دارد که این موبایل تاشو با نمایشگر بیرونی ۶.۵۲ اینچی توسعه یافته توسط CSOT عرضه شود. با توجه به ابعاد نمایشگرها، به نظر می‌رسد این دستگاه در واقع شبیه تبلت تاشو خواهد بود.

اوپو و ویوو نیز در حال برنامه‌ریزی برای توسعه موبایل‌های تاشو هستند که احتمالا به ترتیب سال ۲۰۲۲ و فصل چهارم ۲۰۲۱ از راه می‌رسند. موبایل تاشو ویوو احتمالا مجهز به نمایشگر ۸ اینچی با فناوری UTG و نمایشگر بیرونی ۶.۵ اینچی باشد.

اما ظاهرا اوپو دستگاه کوچکتری را توسعه می‌دهد و از نمایشگر تاشو ۷.۱ اینچی و نمایشگر بیرونی ۵.۴۵ اینچی بهره خواهد برد. در نهایت به نظر می‌رسد گوگل نیز موبایلی با نمایشگر تاشو ۷.۶ اینچی با فناوری UTG عرضه خواهد کرد.

سامسونگ احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو خود را به بازار عرضه می‌کند و کاربران باید منتظر گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳ باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی